Ford așteaptă o scrisoare de intenție

Ford așteaptă o scrisoare de intenție
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 30 iun 2023

Noi informații privind o posibilă vânzare a fabricii Ford din Saarlouis au apărut în presa din Germania, care precizează că este foarte posibil ca americanii să primească o scrisoare de intenție din partea unor investitori.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Întâlnirile dintre angajații fabricii Ford din Saarlouis și reprezentanții IG Metall, confederația sindicală care se ocupă de protecția salariaților din industria auto germană, au fost amânate pentru o săptămână din motive care țin de existența unor negocieri și de pregătirea unei scrisori de intenție din partea unora dintre cei care sunt interesați de achiziția fabricii.

DECIZIE Nouă procedură de contestare în instanță a contravențiilor auto CITEȘTE ȘI DECIZIE Nouă procedură de contestare în instanță a contravențiilor auto

Anterior, două informații contradictorii lăsau sub semnul întrebării viitorul uzinei, care a fost scoasă de Ford de pe lisa unităților în care va asambla automobile electrice. Mai întâi, CEO-ul Ford, Martin Sander, le-a spus angajaților că nu are noutăți, apoi alți reprezentanți ai uzinei au transmis presei că sunt în derulare negocieri.

Acum, au apărut date noi care arată că sunt două entități care negociază, ambele de origine chineză. Una ar fi chiar BYD, cel mai mare producător de automobile electrice din China, care își dorește o fabrică de automobile în Europa, și pentru asta caută spații disponibile în mai multe țări vestice, inclusiv în Germania.

Dacia părăsește campionatul italian de fotbal CITEȘTE ȘI Dacia părăsește campionatul italian de fotbal

A doua entitate interesată ar fi un grup de companii chineze de mici dimensiuni, care doresc să producă altceva decât autovehicule. În primul caz, avantajul este dat de faptul că forța de muncă este calificată, iar uzina poate fi folosită în urma unei modernizări. Dezavantajul este legat doar de o nouă concurență pe care Ford și-o aduce în Germania.

Cealaltă variantă ar fi mai puțin avantajoasă pentru salariați, în primul rând pentru că e posibil să vină cu o reducere masivă de personal, la care se adaugă și o necesitate de recalificare. În cele din urmă, atât pentru cei peste 4000 de angajați, cât și pentru Ford, oricare dintre cele două variante este de preferat situației actuale care prevede oprirea producției în 2025, cu o închidere definitivă în 2032.

viewscnt
Afla mai multe despre
ford uzina
inchidere uzina ford
ford focus