Ieri, Profit.ro a anunțat în premieră demisia lui Bogdan Costaș de la conducerea Romaero, companie aflată în procedură de insolvență.
În urma acestui anunț, ministrul economiei, Radu Miruță, a criticat modul în care Bogdan Costaș și-a dat demisia, afirmând că a aflat din presă despre decizia sa și a făcut publice observații referitoare la situația financiară a companiei, menționând creșterea datoriilor curente într-o lună de la 15 la 19 milioane de lei și subliniind analiza detaliată care urma să fie discutată în cadrul unei întâlniri programate.
Pe fondul acestor acuzații, Bogdan Costaș transmite acum un mesaj către Profit.ro, în care clarifică cauzele reale ale variației datoriei și respinge insinuările privind gestionarea defectuoasă a companiei.
Mesajul lui Bogdan Costaș, transmis Profit.ro
“Sunt nevoit să public acest drept la replică având în vedere ultimele comunicări și interpretări eronate ale domnului ministru Radu Miruță, încă o dovadă că decizia demisiei a fost calea corectă în fața acțiunilor rău intenționate de destabilizare a procesului de redresare ROMAERO.
Referitor la afirmația conform căreia „datele din raportul administratorului judiciar, publicat acum două zile, arată că datoriile curente ale companiei, apărute după intrarea în insolvență, au crescut într-o lună de la 15 la 19 milioane de lei”, pot face următoarele precizări:
Sumele menționate de domnul ministru nu reflectă întreaga imagine financiară, nici cauzele reale din spatele variației lunare. Creșterea datoriei curente pe luna respectivă include obligații care fuseseră contractate în perioade anterioare, dar încă nesoluționate procedural, respectiv facturi furnizori ce nu au atins termenele de plată, bugetul general și local, cuantumul salariilor care astăzi sunt plătite la zi și nu cum am găsit la momentul preluării conducerii ROMAERO.
Spre exemplu, dacă la 31.07.2025 exista ca datorie salarii în cuantum de 2.080.535 lei, acestea au fost stinse în 09.08.2025, însă raportarea administratorului fixează data de 31.07.2025. Doar valoarea TVA în litigiu și anterior datei deschiderii procedurii de insolvență este de circa 2 mil. lei. Prin urmare, nu se poate vorbi de o „creștere de datorie nouă” cauzată de gestionarea defectuoasă sau lipsă de control, cum eronat se dorește a se insinua, și nici jocuri de culise, cum total iresponsabil este afirmat.

Totodată, consider că afirmații precum „datoriile au crescut brusc” pot induce în eroare partenerii externi, clienții, angajații și opinia publică. În special când nu se specifică ce tip de datorii – ce scadențe, ce termene – sau dacă respectivele datorii sunt deja asumate în planurile de plată agreate cu administratorul special și judiciar. Atrag atenția că toate aceste acțiuni de dezinformare nu sunt simple atacuri la persoana subsemnatului, ci reprezintă reale lovituri de decredibilizare a companiei într-un moment de cumpănă cum este cel al insolvenței.
Reamintesc că la finalul anului 2023, momentul preluării mandatului de director general, ROMAERO a raportat cifră de afaceri netă de 40,1 milioane lei, datorii exigibile de peste 763 milioane lei și o pierdere netă de 142,6 milioane lei, într-o situație de blocaj operațional sever, cu restanțe salariale considerabile. Comparativ, semestrul 1 al lui 2025 arată o revenire semnificativă: compania a trecut pe profit brut, cifra de afaceri a crescut cu peste 50%, iar lichiditatea, atât curentă cât și imediată, a urcat la niveluri satisfăcătoare, evidențiind capacitatea ROMAERO de a-și onora obligațiile curente în termene normale.
Această realitate financiară nu poate fi distorsionată în pofida eforturilor inexplicabile din ultima perioadă din partea celor care ar fi trebuit să manifeste apreciere și sprijin, iar nu critici și insinuări nefundamentate.
Cu siguranță, opinia publică va avea de acum înainte elemente comparative de analiză vis-a-vis de aceste declarații, iar realitățile faptice din perioada următoare ar trebui să reprezinte dovada intențiilor reale. Invit publicul larg să consulte situațiile financiare publicate în mod transparent pe site-ul ROMAERO pentru corecta înțelegere a trendului financiar în perioada 2023-2025, dar și pe viitor.
Este necesar să mai precizez faptul că în ultimele săptămâni mi-au fost refuzate constant demersurile de clarificare în persoană cu domnul ministru, având întâlniri doar cu consilierul acestuia și cu viitorul administrator special desemnat, solicitând și prin dumnealor evaluarea mandatului de director general. Nu este adevărat că am fost chemat la o întâlnire de lucru pentru luni, 22 septembrie, în vederea clarificării situației financiare ROMAERO, dar aveam cunoștință de la consilierul acestuia despre această ședință de analiză la care nu fusesem chemat, informându-l despre intenția mea de a demisiona.

Sunt eronate și informațiile lansate public precum că Hangarul 5 este folosit ca depozit, timp în care la ROMAERO există coadă de companii interesate ce doresc revopsirea aeronavelor.
De reținut faptul că în ultimii 2 ani au existat doar 3 solicitări de ofertă revopsiri aeronave la valori mult inferioare față de actualul contract de mentenanță, iar în contractul cu WizzAir există posibilitatea ca din al doilea an să fie realizate și activități de revopsire.
În ceea ce privește parteneriatul multianual cu WizzAir și Albatehnics, acesta este o reală oportunitate de dezvoltare a capabilităților MRO la ROMAERO și nu, cum complet eronat se dorește să se înțeleagă, că „permitem altor firme să vină cu proprii angajați și cu echipamentele lor”.
În ceea ce privește noul administrator special desemnat, dl. Cătălin Prunariu, îi port un deosebit respect și sunt convins că am putea conlucra împreună, personal și profesional, spre relansarea ROMAERO în condițiile în care am avea parte de susținerea guvernamentală corespunzătoare și nu de dezinformările constante din partea ministrului de resort.
În concluzie, susțin că nu este doar legitim, ci și necesar ca afirmațiile publice să fie verificate în detaliu înainte de a fi răspândite, mai ales în cazul unei companii în insolvență cu un rol strategic precum ROMAERO. Insinuările malițioase lansate în spațiul public pot reprezenta nu doar atacuri injuste la șansele de redresare ale companiei, ci și față de salariații ROMAERO care au depus eforturi considerabile până acum la acest trend pozitiv financiar – operațional.”