Fostul lider global al industriei auto, General Motors, care a dominat pentru mai mulți ani piețele globale de automobile, plănuiește să revină în Europa, cu autovehicule electrice.
General Motors a părăsit piața din Europa în 2017, la 8 ani după falimentul răsunător din 2009, când mai multe mărci ale grupului au fost închise. Odată cu vânzare Opel, dintr-un gigant al industriei auto, General Motors a rămas o companie de top 10, dar mult mai flexibilă, profitabilă, cu operațiuni concentrate în special pe piața locală din SUA și cu parteneriate de succes în China.

28 mai Maratonul Fondurilor Europene
4 iunie Eveniment Profit.ro - Piața imobiliară între șocuri și oportunități - Ediția a V-a
De atunci, mărcile Chevrolet și Cadillac au rămas prezente în Europa doar simbolic, mașinile sport Corvette și limuzinele Cadillac fiind vândute printr-o companie cu sediul în Elveția. Acum, compania americană se gândește să revină pe piața din Uniunea Europeană, pentru a profita de avântul pe care mașinile electrice l-au luat și în perspectiva trecerii la propulsia exclusiv electrică din 20235, potrivit unor informații publicate de Automotive News.
General Motors a investit în ultimii ani sume importante de bani pentru a-și dezvolta propria platformă electrică, Ultium, care începe acum să fie lansată pe noi modele. Hummer este unul dintre ele, iar lansarea sa a fost un succes, iar marca premium Cadillac are mai multe lansări programate în următorii ani.
Primul model care ar putea ajunge în Europa este Cadillac Lyric, care este deja disponibil pe piața din SUA pentru comenzi. Este vorba despre un SUV de mari dimensiuni, care are un preț de peste 60.000 de dolari.
Reprezentanții General Motors au confirmat că s-a luat în discuție această posibilitate, dar nu a fost luată încă o decizie finală.

O a doua lansare în Europa ar putea fi cea a lui Hummer EV, continuatorul celebrului Hummer care consuma zeci de litri la suta de kilometri și care acum are emisii zero și o putere asemănătoare cu vechiul model.
Pe lângă vânzarea de automobile electrice, General Motors ia în calcul și deschiderea unei afaceri de mobilitate, care este la modă în această perioadă și care este prognozată ca sursă importantă de venituri pentru companiile auto.
General Motors a anunțat că marca sa premium, Cadillac, va deveni exclusiv electrică începând din 2030, ceea ce-i va permite să intre fără probleme pe piața europeană.
Mahmoud Samara, care a condus activitatea Cadillac pe piața din SUA, este cel desemnat să se ocupe de revenirea GM în Europa. El a spus că Europa este o oportunitate semnificativă pentru GM, fiind a doua cea mai mare piață de vehicule electrice din lume, cu cea mai mare creștere.