Fostul pilot de raliuri Titi Aur, despre educația rutieră a românilor: ”Când va pune mâna cocalarul român pe o mașină autonomă sigur va modifica el ceva pe acolo”

Fostul pilot de raliuri Titi Aur, despre educația rutieră a românilor: ”Când va pune mâna cocalarul român pe o mașină autonomă sigur va modifica el ceva pe acolo”
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 iun 2022

Fostul pilot Titi Aur, expert în conducere defensivă, a afirmat că există ”mari probleme” privind educația rutieră în România, adăugând că atunci când „cocalarul” român va pune mâna pe o mașină autonomă, „sigur va modifica ceva pe acolo”.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

"Și eu sunt un fan al tehnologiei, dar trebuie să înțelegem că atunci când va pune mâna ‘cocalarul’ român pe o mașină autonomă, sigur va modifica el ceva pe acolo și de aceea în legea din România va fi pentru mașina autonomă o lege specială. În mașina autonomă trebuie să fie obligatoriu un om și un câine. Câinele va fi dresat să muște omul dacă pune mâna pe ceva, pentru că sigur va strica ceva. Sper să ajungem la mașina autonomă, sper să fie așa, doar că până atunci avem mari probleme de educație”, a declarat Titi Aur la Conferința internațională „Comportamentul uman în siguranța rutieră 2022”, organizată de Subcomisia pentru siguranță rutieră din cadrul Comisiei pentru transporturi și infrastructură, eveniment organizat sub egida Camerei Deputaților.

O nouă scumpire pentru Dacia Spring: 3.300 de euro în plus, în doar un an. La cât a ajuns acum prețul pentru modelul lansat cu „sub 20.000 de euro”. CITEȘTE ȘI O nouă scumpire pentru Dacia Spring: 3.300 de euro în plus, în doar un an. La cât a ajuns acum prețul pentru modelul lansat cu „sub 20.000 de euro”.

El a adăugat că educația este cea mai rapidă cale de a reduce numărul de accidente în România, arată Agerpres.

„Mi-am propus să vorbesc despre educație. Educația care cred eu că este în momentul de față principala, poate singura, (…) cale rapidă și relativ ieftină ca să reducem numărul de accidente. De ce relativ ieftin și de ce rapidă? Pentru că se pot face niște pași mai repede decât să construim acele autostrăzi sau până vom face drumurile perfecte sau până va veni mașina autonomă”, a spus Titi Aur.

Potrivit fostului pilot de raliuri, statisticile arată că majoritatea accidentelor rutiere sunt din cauza factorului uman.

„Cine influențează siguranța rutieră? Omul, drumul sau mașina? Dacă vorbim despre drumuri, drumurile, în ultima perioadă, au evoluat. Se asfaltează, se trag dungi, se fac autostrăzi. Începând din ’90 și până acum, drumul evoluează. Culmea este că pe toate drumurile (…) modernizate, asfaltate crește numărul de victime. Mașina a evoluat. Chiar dacă nu suntem la nivelul pe care ni-l dorim, chiar dacă suntem mult în urmă față de țările pe care le urmărim, țările dezvoltate, totuși nu mai suntem la nivelul anilor ’90. Acum, mașinile, chiar dacă sunt vechi, au sisteme vechi, înseamnă mașini din 2010, 2012, 2015.

Nu sunt foarte noi, dar au sisteme. Cine este cel mai vinovat din cele trei? Toate statisticile arată, în diferite variante, unii spun 90, unii spun 95% din accidentele rutiere sunt din cauza factorului uman. Ce înseamnă factorul uman? Păi, factorul uman înseamnă, pe de o parte, șoferul – să zicem cel mai acuzat, dar avem și motociclistul, avem și biciclistul, mai nou avem și trotinetistul care a devenit o categorie de participanți la trafic, o nouă specie greu de controlat, dar sunt printre noi. Din fericire, am scăpat de căruțaș și de tractorist, care mai apar din când în când, dar mai rar. Și, bineînțeles, pietonul”, a subliniat el.

Titi Aur a mai spus că, din punct de vedere al educației, suntem mult în urmă față de ce era în anii ’80 și până în ’90. „De fapt, am involuat în loc să evoluăm la acest capitol”, a arătat expertul în conducere defensivă.

viewscnt
Afla mai multe despre
titi aur
educatie rutiera