Noile protocoale de teste de siguranță EuroNCAP fac o nouă victimă. Hyundai i10 a primit doar trei stele, într-o sesiune în care toate celelalte vehicule au primit maximum de stele.
Într-un an în care pandemia de coronavirus a afectat până și testele EuroNCAP, organizația independentă care verifică gradul de siguranță al autvehiculelor de pe piața din Europa a reușit să finalizeze a patra sesiune de teste din 2020. Au fost testate Audi A3 Sportback, SEAT Leon, ISUZU D-Max, Kia Sorento, Land Rover Defender, Honda e și Hyundai i10.
Ultimele două n-au reușit să obțină scorul maxim, ceea ce ar putea să le afecteze succesul comercial pe continent.
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
EuroNCAP anunță că Seat Leon a fost modelul cu cel mai bun scor la protecția adulților, depășind chiar și Audi A3 Sportback, ambele trecând de VW Golf, testat anterior. Motivul este apariția unui nou airbag central, care crește protecția la impactul lateral. Leon, care are un design ce avantajează pasagerii din față, a primit 92 de puncte la protecția pasagerilor adulți.
Isuzu D-Max, noua generație a pickup-ului, a impresionat de asemenea membrii EuroNCAP, deși segmentul din care face parte nu se mândrește cu scoruri prea bune la astfel de teste. Echipamentele disponibile standard fac din acest automobil cu trăsături utilitare un vehicul sigur, care în plus este și „agresiv cu celelalte vehicule într-un impact”, datorită structurii frontale. La fel și în cazul noului Land Rover, care este mai mare și mai greu decât generația anterioară, fiind ajutat de sistemele de asistență. Kia Sorento, ajuns la a patra generație, a primit și de asemenea 5 stele, fiind echipat cu airbag central și un sistem e-Call avansat, cu un minus în imapctul frontal.
Un nou vehicul electric testat de EuroNCAP a fost micul și simpaticul Honda e, care însă nu reușește să performeze la fel de bine ca modelele cu zero emisi testate anterior. Un motiv este lipsa unor sisteme avansate de siguranță, unele care se regăsesc pe alte vehicule Honda. Din cauza acestora, supermini-ul electric a primit patru stele.
În fine, cel mai slab scor primit este cel al lui Hyundai i10, care a generat „accidentări” ale manechinului la impactul frontal. Acesta a alunecat pe sub centură, ceea ce atrage după sine penalizări. De asemenea, sistemul de frânare de urgență AEB „oferă funcționalități limitate” în comparație cu alte mașini din aceeași clasă.