Compania CellForce, fondată în 2021 de Porsche și Customcells, a avut ca scop principal încă de la înființare dezvoltarea de celule de baterii de înaltă performanță pentru automobile. Rezultatele remarcabile ale inginerilor au determinat Porsche să cumpere integral acțiunile partenerilor și să pregătească producția de serie.
Exact în urmă cu doi ani, în luna iunie 2021, Porsche anunța că investește o sumă de ordinul zecilor de milioane într-o nouă companie intitulată CellForce Group GmbH. „Mișcarea marchează o extindere a rolului de lider tehnolgic al Porsche în domeniul mobilității electrice”, spunea Oliver Blume la acel moment. Alături de constructorul german se afla Customcells, un start-up care își propunea să dezvolte celule de baterii de ultimă generație, pe specficul clienților. Parteneriatul cu Porsche a permis celor de la Cellforce să înceapă proiectul unei fabrici de 100 MWh și să dea startul dezvoltării unei noi tehnologii de celule.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Principalele trăsături ale celulelor pe care CellForce a început să le dezvolte sunt legate în primul rând de densitatea mai mare de energie. „Chimia noilor celule de înaltă performanță se bazează pe siliciu ca material anodic. Cu acest material, acum pare posibil să creștem semnificativ densitatea de putere în comparație cu bateriile actuale de serie bune”, spun inginerii care au lucrat la noile baterii, cu ajutorul companiei germane BASF.
Anul acesta, grupul VW, din care face parte Porsche, a anunțat deja în cadrul planului de electrificare că va trece la bateriile cu anod de siliciu, care va înlocui grafitul, iar producția acestora va fi realizată în Europa.
Acum, detaliile sunt și mai clare, odată ce Porsche a anunțat că a cumpărat pachetul pe care cei de la Customcells îl dețineau în CellForce. Odată cu achiziția celor 27,3% acțiuni ale Customcells, Porsche se pregătește de producția de serie, fabrica fiind deja în curs de construire, iar debutul producției fiind planificat pentru anul viitor. Capacitatea inițială va fi cea stabilită în urmă cu doi ani, 100 MWh, însă cei de la Porsche vor să treacă la nivelul următor și să extindă, mai întâi, această uzină, pentru a produce 20 GWh anual, și apoi construiască o a doua uzină, cu o capacitate mult mai mare, care ar putea produce celule de baterii suficient de ieftine încât să poată fi folosite și de mărcile de volum ale grupului.
Noua uzină, care este aproape gata, are o suprafață de 28 de hectare și se află în apropiere de sediul central al Porsche, din Stuttgart, în Reutlingen, și va oferi baterii pentru circa 1.000 de vehicule anual, suficient pentru a echipa o ediție limitată a unuia dintre modelele Porsche. Proiectul a primit finanțare și din partea landului Baden-Wurttenberg, precum și de la guvernul federal, în valoare de circa 60 de milioane de euro.