Mercedes a livrat orașelor din Europa 1.000 de autobuze electrice și pornește producția de serie a versiunii cu hidrogen

Mercedes a livrat orașelor din Europa 1.000 de autobuze electrice și pornește producția de serie a versiunii cu hidrogen
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 23 iun 2023

Autobuzul Mercedes eCitaro, unul dintre primele propulsate exclusiv cu baterii de pe piața europeană, a depășit pragul de 1.000 de unități fabricate și vândute orașelor europene.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mercedes se pregătește să lanseze luna aceasta versiunea fuel-cell a autobuzului eCitaro, la cinci ani de la debutul primului autobuz electric al mărcii germane. Momentul coincide cu atingerea pragului de 1.000 de autobuze produse în uzina din Manheim, acestea fiind comandate de mai multe orașe din Germania și din alte țări europene.

ULTIMA ORĂ Guvernul semnează pentru noua rovinietă „TollRO” CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul semnează pentru noua rovinietă „TollRO”

Versiunea electrică a autobuzului eCitaro a fost dezvoltată pe platforma deja cunoscută a autobuzului Citaro, fiind echipat cu baterii de până la 243 kWh. Din 2018, de când a fost lansat, autobuzul a cunoscut mai multe îmbunătățiri, inclusiv o baterie mai mare care a permis producția versiunii articulate (cu burduf), lansat în 2020. De la sfârșitul lui 2022, autobuzele electrice de la Mercedes au trecut pe baterii NMC, care au permis din nou majorarea capacității, la o greutate similară, care asigură autonomii de până la 280 km cu o singură încărcare.

Luna aceasta, Mercedes a prezentat la Barcelona, la salonul de transport public, versiunea cu hidrogen, fuel-cell, care permite o autonomie de 350 km, în varianta cu 128 de pasageri, sau 400 km în varianta scurtă, cu ajutorul combinației de pilă de hidrogen și baterie NMC, versiune pe care urmează să o lanseze în producție.

FOTO Directorul Ford Otosan a testat primele automobile Transit Courier produse în România. Ambasadoarea SUA a vizitat uzina din Craiova CITEȘTE ȘI FOTO Directorul Ford Otosan a testat primele automobile Transit Courier produse în România. Ambasadoarea SUA a vizitat uzina din Craiova

Bateria de pe eCitaro fuel cell are o capacitate mai mare decât cele folosite în mod curent pe motorizările cu hidrogen, contribuind atât la stocarea mai bună a energiei recuperate, cât și la un management mai eficient al energiei electrice folosite. Practic, Mercedes a instalat pe această versiune a lui eCitaro cea mai mare baterie pe care o regăsim și pe autobuzul full electric, de 392 kWh, care asigură resurse foarte mari șoferului, inclusiv pentru situațiile în care are nevoie de putere suplimentară (în pante sau când numărul de pasageri este foarte mare).

Combinația baterie – hidrogen permite totodată ca autobuzul să poată parcurge distanțe foarte mari fără încărcare pe traseu, fiind luată în calcul doar încărcarea cu energie și alimentarea cu hidrogen exclusiv la garaj.

Mercedes spune că rezervoarele de hidrogen au fost testate pentru rezistența la foc, impact și temperatură în conformitate cu cele mai noi standarde din industrie, componentele, precum și sistemul de prindere de pe acoperiș fiind supuse unor teste de vibrații și de impact.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes ecitaro
autobuz electric
autobuz fuel cell
autobuz hidrogen