Grupul auto Stellantis a confirmat primul test de zbor urmat de o nouă investiție în compania americană Archer, un start-up specializat în producția de avioane cu decolare și aterizare verticală cu propulsie electrică (eVTOL). Anterior, Stellantis a cumpărat acțiuni și a finanțat compania cu aproape 150 de milioane de dolari.
Stellantis și-a majorat investițiile în Archer, compania care dezvoltă primul taxi aerian electric cu decolare verticală, la aproximativ 200 de milioane de dolari, printr-o investiție stabilită printr-un acord de finanțare strategică. Cea mai recentă rundă de investiții în Archer s-a ridicat la 55 de milioane de dolari, la finele primului test de zbor efectuat de unul dintre prototipurile produse de Archer (foto).
La începutul acestui an, Stellantis anunțase că a finalizat achiziția de acțiuni Archer de pe piața liberă, în valoare de aproximativ 39 de milioane de dolari, după ce, în 2023, a finanțat cu aproximativ 110 milioane de dolari construcția uzinei în care vor fi produse aparatele de zbor.
Archer este un start-up care a proiectat și dezvoltat un aparat de zbor electric cu decolare verticală omologat pentru servicii de taxi aerian, destinat călătoriilor pe distanțe scurte și medii, în zone urbane și periurbane.
Aparatul se numește Midnight eVTOL și va fi un avion de mici dimensiuni echipat cu mai multe motoare cu elice alimentate electric care permit decolarea și aterizarea pe verticală, ceea ce înseamnă că va putea folosi heliporturile din orașe, de pe clădiri, în timp ce viteza de deplasare va fi una specifică avioanelor, cu emisii zero.
Prima fază a proiectului presupune construirea uzinei Archer de peste 32.000 de metri pătrați pe un campus care acoperă o suprafață de aproximativ 40 de hectare în Georgia, Statele Unite (foto). Unitatea de producție ar trebui finalizată în acest an, aici urmând să fie asamblate, în scurt timp de la finalizarea construcției, până la 650 de avioane pe an, un volum foarte mare pentru o fabrică de aparate de zbor.
Aeronava Archer Midnight este proiectată să fie sigură, durabilă, silențioasă și să transporte patru pasageri plus un pilot. Midnight este optimizat pentru călătorii consecutive pe distanțe scurte de aproximativ 30 până la 80 km, cu un timp de încărcare de aproximativ 10 minute între fiecare călătorie.
CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Dacia ieftinește noul Duster chiar în luna în care este lansat oficial pe piață. Toată gama Dacia primește reduceri, în încercarea de stimulare a vânzărilor„Archer s-a impus ca lider de piață în aviația electrică și suntem încrezători că împreună putem deschide calea pentru următoarea revoluție a transporturilor”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis. „Aceast avans al Stellantis demonstrează încrederea noastră în echipele Archer și progresul pe care îl vedem prin această colaborare strânsă”.
Stellantis are o colaborare cu Archer încă din 2020, fiind partener strategic, iar din 2021 a început să investească în compania aviatică. Prin cest parteneriat, Archer a folosit experiența Stellantis în producție, lanț de aprovizionare și proiectare pentru a-și susține propria inginerie, dezvoltare și comercializare a aeronaveni sale eVTOL.
CITEȘTE ȘI VIDEO Sute de pasageri, nevoiți să aștepte trenul în soare, în halta Costinești. Reacția CFR: Regretăm situația și transmitem scuze. Halta Costinești Tabără e în programul de modernizare„Puține lucruri rivalizează cu entuziasmul de a vedea un vis luând zborul. Aplaud inovația, experiența și munca grea a echipelor de inginerie și producție de la Stellantis și Archer”, a declarat Carlos Tavares, CEO Stellantis. „Cu această investiție suplimentară în Archer, rămânem pe drumul către un viitor în care libertatea de mobilitate se extinde dincolo de drumurile de astăzi”.
Stellantis spune că scopul principal al celor de la Archer este „de a transforma călătoriile urbane, înlocuind călătoriile cu mașina de 60-90 de minute cu zboruri electrice cu taxiul aerian de 10-20 de minute, care sunt sigure, durabile, liniștite și competitive cu transportul terestru”.