Germania - Analiză asupra industriei germane de automobile, rezultatul este unul dramatic

Germania - Analiză asupra industriei germane de automobile, rezultatul este unul dramatic
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 5 mai 2022

Criza de semiconductori și războiul din Ucraina vor genera din nou pierderi pentru marii producători de automobile din Germania, țara care asigură cea mai mare pondere a producției de automobile din UE. Câteva sute de mii de mașini nu vor mai fi asamblate, din lipsă de componente.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Germania va produce cu 700.000 de autovehicule mai puțin față de estimările inițiale făcute la începutul anului, arată o analiză IHS Markit făcută pentru Automobilwoche. Compania de consultanță a analizat previziunile făcute la începutul anului cu cele din acest moment, bazate pe realitățile industriei, iar rezultatul este unul dramatic.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Deprecierea acțiunilor la companiile din zona tehnologică poate reprezenta o oportunitate pentru investitori

Cele mai multe mașini vor fi pierdute de grupul Volkswagen, care numai de la marca sa de volum, VW, va pierde peste 500.000 de autovehicule. Mărcile premium ale grupului vor avea și ele între 10 și 20 de mii de vehicule pierdute. La rândul lor, BMW și Mercedes vor pierde între 80 și 100 de mii de autovehicule, care vor însuma pierderi de venituri de aproximativ 5 miliarde euro fiecare, care ar trebui să fie recuperați în anii ce vin, în funcție de răbdarea clienților, care vor dori să aștepte mașinile sau vor prefera să-și cumpere vehicule rulate.

Informațiile care sosesc de la producători sunt contradictorii. Cei de la VW spun că au înțelegeri noi cu furnizorii de componente, care se bazează pe angajamente de livrări, ceea ce înseamnă că în a doua jumătate a anului producția ar putea să înceapă să crească spre valori mai bune. Pe de altă parte, războiul din Ucraina a generat noi probleme, în special pe zona de cablaje.

VIDEO PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Prețul energiei este marea problemă. Celelalte pot fi oarecum gestionabile până la un punct CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Prețul energiei este marea problemă. Celelalte pot fi oarecum gestionabile până la un punct

Herbert Diess, CEO al grupului Volkswagen, a declarat astăzi, într-un interviu în care a acceptat întrebări de la cetățenii din Wolfsburg, orașul în care se află sediul companiei, că problemele legate de componente sunt mai dificile decât cele privind tranziția la propulsia electrică. El și-a propus să ajungă în punctul în care compania să-și producă toate componentele esențiale. „Trebuie să fim capabili că facem totul singuri. Am cumpărat 15 companii și avem parteneri puternici, dar avem nevoie de două cicluri de produs și trebuie să cumpărăm mai multe companii”. El a mai spus că VW va investi 21 de miliarde în Germania, pentru producția de componente, inclusiv cablajele care erau importate din Ucraina.

viewscnt
Afla mai multe despre
pierderi industria auto
criza semiconductori
vw fabrici germania
herbert diess