GRAFIC Creșterea producției de mașini din Germania, liderul european în domeniu, a încetinit brusc. Comenzile au un declin de 22% pe primele opt luni

GRAFIC Creșterea producției de mașini din Germania, liderul european în domeniu,  a încetinit brusc. Comenzile au un declin de 22% pe primele opt luni
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 18 sep 2023

Producția de automobile din Germania, țara care are cel mai mare volum de vehicule produs anual din Europa, a înregistrat o încetinire vizibilă în luna august, potrivit datelor VDA, asociația constructorilor de mașini din această țară.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Tendința de creștere a producției de automobile din Germania, prezentă încă de la începutul acestui an pe fondul relaxării și ieșirii din criza de semiconductori, a frânat în luna august, motivele fiind legate în primul rând de scăderea cererii. Singura excepție este dată de segmentul de mașini electrice, care se află în continuare pe un trend ascendent.

Datele provizorii ale VDA arată că în august s-au produs în Germania 266.800 de autoturisme, cu 15% peste nivelul din 2022, când industria era puternic afectată de criza de semiconductori. Chiar dacă aparent vorbim despre o evoluție, ritmul a încetinit simțitor față de creșterea de 30% din lunile de primăvară. Încetinirea a fost remarcată încă din iunie, când creșterea față de 2022 se temperase la 20%, însă luna august a micșorat și mai mult avansul față de anul anterior.

Deocamdată, cumulat pe cele opt luni care au trecut, industria germană de automobile are un volum de 2,7 milioane de autoturisme, cu 28% peste cel din 2022, în intervalul similar, dar cu 12% mai mic decât cel din 2019.

Pe segmentul de mașini electrice, producția s-a ridicat în primele opt luni la 589.800 de autoturisme, cu 128% mai multe decât în 2022, un avans care a contribuit semnificativ la rezultatul pe ansamblu al uzinelor germane. O premieră a fost și scăderea volumului de producție al mașinilor diesel sub cel al electricelor, la 488.100 unități.

FOTO Record de vizitatori la Salonul Auto IAA MOBILITY 2023 Munchen CITEȘTE ȘI FOTO Record de vizitatori la Salonul Auto IAA MOBILITY 2023 Munchen

Din totalul produs, Germani a exportat 192.500 de autoturisme în august, cu doar 2% mai mult decât anul trecut, iar pe intervalul ianuarie – august exportul s-a ridicat la 2,1 milioane autoturisme, cu 27% peste volumul din 2022.

Reprezentanții constructorilor spun că în august au remarcat o creștere a comenzilor de automobile cu 7 procente, dar creșterea este una relativă, bazată pe nivelul scăzut al lunii august 2022. Pe întreg anul, numărul comenzilor s-a redus cu 22% față de anul 2022 și cu 35% față de 2019. Una dintre cauzele creșterii comenzilor în august a fost determinată de decizia autorităților de a elimina companiile de la subvenția pentru mașini electrice, începând cu 1 septembrie, ceea ce a determinat ca persoanele juridice să se grăbească să cumpere acum.

GRAFIC Creșterea producției de mașini din Germania, liderul european în domeniu, a încetinit brusc. Comenzile au un declin de 22% pe primele opt luni

viewscnt
Afla mai multe despre
productie masini germania
piata auto europa
industria auto