Grupul de transport maritim Maersk a prezentat primul său vas portcontainer care funcționează cu metanol verde

Grupul de transport maritim Maersk a prezentat primul său vas portcontainer care funcționează cu metanol verde
Profit.ro
Profit.ro
scris 15 sep 2023

Uriașul grup de transport maritim Maersk a prezentat primul său vas portcontainer care funcționează cu metanol verde, un moment de referință pentru una dintre cele mai poluante industrii din lume, transmite CNBC.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Noua navă portcontainer, comandată în 2021, are două motoare: unul care funcționează cu combustibili tradiționali și altul cu metanol verde, o componentă alternativă, care utilizează biomasă sau carbon și hidrogen captat din energie regenerabilă, scrie News.ro.

FOTO Ultimele teste pentru noul Porsche Panamera. Va avea un nou motor PHEV cu o baterie cât cea de pe Dacia Spring CITEȘTE ȘI FOTO Ultimele teste pentru noul Porsche Panamera. Va avea un nou motor PHEV cu o baterie cât cea de pe Dacia Spring

Practic, noul vas emite cu 100 de tone de dioxid de carbon mai puțin pe zi, comparativ cu navele pe bază de motorină.

Este o zi cu adevărat simbolică a tranziției noastre energetice, care devine cu adevărat o realitate, ceva concret pe care îl putem demonstra, nu doar angajamente și muncă asiduă, ci de fapt ceva pe care toată lumea îl poate vedea”, a declarat CEO-ul Maersk, Vincent Clerc, pentru CNBC.

Acesta este ”primul pas pentru noi. Dar este primul pas și pentru industrie. Nava a fost comandată abia în 2021 și a fost într-adevăr prima de acest gen. Astăzi, doar câțiva ani mai târziu, avem 125 de nave comandate de diferite companii să funcționeze efectiv cu aceeași tehnologie și aceeași tranziție energetică. Deci, această navă stabilește o tendință pentru o întreagă industrie”, a spus Clerc.

Evergreen și alte firme de transport maritim au comandat nave similare, deși au obiective mai puțin ambițioase de neutralitate a emisiilor de carbon decât Maersk.

Transportul maritim reprezintă aproximativ 3% din emisiile globale de carbon, o cantitate comparabilă cu cele mai mari țări poluante. Cu toate acestea, decarbonizarea sectorului a fost o provocare.

Ministrul industriei din Danemarca, Morten Bodskov, a spus că acest lucru este determinat de faptul că este o industrie globală.

Aproximativ 90% din mărfurile comercializate în lume sunt transportate prin transport maritim, conform Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică.

Portugalia și România, principalii producători de biciclete din Uniunea Europeană CITEȘTE ȘI Portugalia și România, principalii producători de biciclete din Uniunea Europeană

”Și dacă vrei să faci un acord global, trebuie să ai, vreau să spun, mai mult sau mai puțin toate țările în spatele acordului, iar atunci este o industrie pe o piață extrem de competitivă. Acesta a fost, de asemenea, un factor cheie”, a declarat Bodskov pentru CNBC.

O așa-numită taxă de transport maritim este un bun exemplu al conversațiilor globale provocatoare despre cum să fie accelerate eforturile de decarbonizare.

În iunie, un grup de 20 de națiuni au susținut un plan pentru o taxă asupra emisiilor din industria de transport maritim. Dar China, Argentina și Brazilia s-au numărat printre națiunile care au respins o astfel de idee.

Vorbind cu CNBC, șeful Maersk a spus că firma sa susține o astfel de taxă.

”Suportăm de multă vreme implementarea unei taxe pe carbon pentru a echilibra într-adevăr condițiile de concurență și pentru a oferi stimulentele economice potrivite pentru ca companiile să se orienteze cu adevărat către tranziția verde. Sunt îngrijorat de retorica potrivit căreia tranziția energetică este un dezavantaj și nu chiar o oportunitate grozavă”, a spus el.

Preocupări de aprovizionare

Această navă este prima dintr-o comandă mai largă de 25 care urmează să sosească în 2024. Maersk urmărește să devină neutră din punct de vedere climatic până în 2040, așa că aceste noi nave vor fi o parte importantă pentru respectarea acestui termen limită și actualizarea flotei sale de aproximativ 700 de nave.

Cu toate acestea, analiștii sunt îngrijorați de faptul că Maersk și concurenții săi ar putea avea dificultăți să găsească suficientă rezervă de metanol verde.

Combustibilul este rar și costisitor de transportat.

Hunter Biden, fiul președintelui american, a fost pus sub acuzare pentru posesie ilegală de arme CITEȘTE ȘI Hunter Biden, fiul președintelui american, a fost pus sub acuzare pentru posesie ilegală de arme

”Când mă uit la piața acestor combustibili verzi, metanolul este cu siguranță unul dintre cele mai avansate produse disponibile în acest moment. Dar ceea ce pot auzi de la industrie și de la participanții de pe piață este că metanolul verde nu a crescut foarte repede”, a declarat Ulrik Bak, analist de cercetare la SEB, pentru CNBC, miercuri.

”Va fi o perioadă semnificativă în care cred că vom avea mai multe vase cu metanol, apoi va exista metanol verde pentru a [alimenta] aceste vase”, a spus el.

Maersk a semnat cel puțin nouă acorduri cu furnizori de metanol verde din întreaga lume, în încercarea de a împinge aceste firme să producă mai multă marfă.

viewscnt
Afla mai multe despre
maersk
metanol verde
portcontainer