Încă o piață cu probleme pentru Dacia, în februarie. Germania înregistrează scăderi serioase ale vânzărilor auto, din cauza restricțiilor din pandemie. Cota mărcii românești cade la un nivel neverosimil

Încă o piață cu probleme pentru Dacia, în februarie. Germania înregistrează scăderi serioase ale vânzărilor auto, din cauza restricțiilor din pandemie. Cota mărcii românești cade la un nivel neverosimil
scris 6 mar 2021

Germania, cea mai mare piață auto din Europa și a doua pentru marca Dacia, a adus producătorului român o nouă veste proastă. Înmatriculările Dacia au scăzut în februarie, pe această piață, la un nivel fără precedent, din cauza restricțiilor severe pe care guvernul federal le-a impus și care a generat proteste din partea dealerilor.

Dacia a reușit să înmatriculeze în luna februarie, în Germania, numai 1.805 autoturisme, un nivel eextrem de scăzut după o scădere de 51,3%, una pe care Dacia nu a mai înregistrat-o pe această piață. Din acest motiv, cota de piață a mărcii românești de automobile a scăzut până la un neverosimil 0,9%, o valoare pe care o înregistra doar cu 15 ani în urmă, când lansa primul Logan în vestul Europei.

Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2 CITEȘTE ȘI Miracolul digitalizării: declarațiile online nu se mai depun la etajul 2

După două luni dificile, Dacia însumează numai 3.714 autoturisme, cu o scădere de 50,6% și o cotă de 1% din totalul înmatriculărilor de autoturisme noi din această țară. Cu excepția Franței, unde noul Sandero reușește să atragă tot mai mulți clienți, Dacia are probleme pe celelalte piețe majore ale Europei de Vest, unde numărul mare de cazuri de coronavirus menține restricțiile impuse de guverne.

Contextul este unul destul de drastic, pentru că oamenii sunt împiedicați să iasă din case și să-și cumpere automobile, ca efect al carantinei, astfel că piața a scăzut cu 19 procente față de anul trecut, la 194.349 de unități înmatriculate. Peste această situație a venit și criza semiconductorilor, care a determinat mai multe zile de opriri ale uzinelor auto, fiind astfel încetinite livrările.

Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online CITEȘTE ȘI Cum ajută un copil de 4 ani dezvoltarea unui business online

Cele mai mari scăderi au fost înregistrate de mărcile japoneze, Honda, cu -62,8%, Mazda, -59,6%, Mitsubishi, -55,9%, și Suzuki, -52,3%, acestea fiind urmate de Dacia. Dacă analizăm din punct de vedere al volumelor, Ford este cel mai mare constructor de volum afectat, cu 40% pierdere la un volum de 10.382 de mașini, însă și Mercedes (-28,3%), cu 16.901 unități, sau Skoda (-18,5%), cu 12.120 unități, au pierdut de asemenea foarte mulți clienți.

Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la faliment CITEȘTE ȘI Cum pot antreprenorii să își salveze firmele chiar de la faliment

Există și câteva mărci care au rezultate pozitive: Porsche, Mini, Land Rover, Smart și Tesla, care nu vând însă volume mari. BMW (-6,3%), VW (-9,7%), Audi (-11%), Opel (-11,3%) sunt mărcile de volum cu scăderi mult mai mici, care au reușit să facă față declinului general.

După două luni, Germania are o îngrijorătoare scădere de 25,1% a pieței de autoturisme, ceea ce ar putea afecta serios constructorii auto, după anul pandemiei.

viewscnt
Afla mai multe despre
dacia germania
vanzari dacia
inmatriculari dacia
piata auto germania