Industria auto din UE "aniversează" un an de la carantină printr-o creștere de 90%, în martie. Dacia încheie trimestrul 1 cu un solid avans de 10 procente

Industria auto din UE "aniversează" un an de la carantină printr-o creștere de 90%, în martie. Dacia încheie trimestrul 1 cu un solid avans de 10 procente
scris 16 apr 2021

Prăbușirea industriei auto din urmă cu un an, din cauza lockdown-urilor introduse în marile piețe europene, începe să fie recuperată odată cu luna martie a acestui an. Cifrele anunțate de ACEA, asociația constructorilor auto, analizate de Profit.ro, arată că volumul de autoturisme înmatriculate aproape s-a dublat față de martie 2020.

Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri CITEȘTE ȘI Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri

Uniunea Europeană a raportat o creștere a înmatriculărilor de autoturisme de la 567.253, câte erau înregistrate în martie 2020, la 1,06 milioane în martie 2021. O creștere de 87,3%, care este susținut în special de țările vestice ale uniunii, care au crescut cu 94%. În același timp, pentru că piețe precum Marea Britanie sau cele din est nu au intrat în carantină chiar din martie, creșterea totală a peieței europene (UE plus UK plus EFTA) este de numai 62,7%, la 1,38 milioane autoturisme.

PCF Investment Banking, consultant exclusiv al Rodbun în structurarea, negocierea și implementarea unui credit sindicalizat de peste 84 milioane lei CITEȘTE ȘI PCF Investment Banking, consultant exclusiv al Rodbun în structurarea, negocierea și implementarea unui credit sindicalizat de peste 84 milioane lei

În România, situația este și mai puțin spectaculoasă, pentru că vânzările de automobile de la noi nu au scăzut prea mult în martie anul trecut, ci abia din lunile următoare. Astfel, piața de autoturisme de la noi a crescut în luna a treia cu 18,1%, la 7.861 unități.

După trei luni, Europa trece în zona de creștere, în sfârșit, cu 3,2% pentru țările UE și 0,9% pentru toate piețele incluse în statistici, adică 1,56 milioane de autoturisme în UE și 3,05 milioane în total.

Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025 CITEȘTE ȘI Armata Selectării Atente a Plasticului (ASAP), program de colectare selectivă a deșeurilor în școli, lansat deja în București, se extinde în Brașov. Obiectiv: implementarea în toate școlile din România până la finalul lui 2025

În ceea ce privește producătorii de automobile, sunt cifre impresionante pentru unele companii, cum este cazul Stellantis, care a ajuns la o cotă de piață foarte mare prin fuziunea FCA – PSA, respectiv 23,7% din piața auto europeană, la mică distanță de liderul VW Group, care are 25,3%. Evoluția Stellantis în raport cu 2020 este mare, cu o creștere de 177,4%, în martie, și o creștere solidă, de 9%, pe întreg trimestrul. Creșterea din martie vine pe fondul închiderilor din Italia și Franța, în urmă cu un an, care au dus aproape de zero vânzările de atunci ale mărcilor grupului. Grupul Renault, din care face parte și Dacia, a înregistrat de asemenea o creștere mare, 84,7% (Dacia – 85,4%), vânzările revenindu-și aproape complet, în țările amintite mai sus. Marca românească rămâne la o cotă de 3 procente, o valoare mai slabă decât în anii anteriori.

EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București CITEȘTE ȘI EFdeN, cu sprijinul ENGIE, pune România pe harta inovației sustenabile. Prestigioasa competiție de locuințe solare, Solar Decathlon Europe 2023, se va desfășura la București

La finalul primului trimestru, există încă grupuri care sunt în declin față de anul anterior. VW Group are cu 1,4% mai puține mașini înmatriculate, cu o cotă de piață în scădere ușoară, 25,4% față de 26,7%, cedată în special rivalilor de la Stellantis, care cresc de la 22,4% la 23,6%.

Renault Group are un declin de 1,2% față de anul trecut, pe cele trei luni, singurele mărci cu creștere din grup fiind Dacia, cu un spectaculos 10%, și o creștere a cotei de la 3,1% la 3,3%, și Alpine, care vinde însă volume mult prea mici.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

Și-au mai îmbunătățit cota de piață BMW Group (6,8%) și Toyota (6,3%). Printre cele mai mari scăderi se numără cele ale Mitsubishi (-48,9%), Honda (-31,2%), Mercedes (-12,6%) sau Alfa Romeo (-16,4%).

Pe întreg continentul (UE plus EFTA plus UK) situația este puțin diferită, în special din cauza cifrelor din Marea Britanie. În general, cifrele privind creșterile sunt mai moderate (Dacia are o creștere în martie de 67% și 6,9% pe întreg trimestrul), dar tendințele sunt similare cu cele înregistrate la nivelul UE.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari auto
piata auto ue
inmatriculari dacia
piata auto romania