Îngrijorări cu privire la transportul aerian după ultimul tir de ICBM nord-coreean

Îngrijorări cu privire la transportul aerian după ultimul tir de ICBM nord-coreean
Profit.ro
Profit.ro
scris 6 dec 2017

Ultima rachetă trasă de Coreea de Nord a fost văzută de echipajele mai multor companii aeriene, potrivit autorităților în domeniul transportului aerian, alimentând îngrijorări cu privire la securitatea avioanelor de linie față de testele neanunțate ale Phenianului, relatează AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Nordul și-a multiplicat anul acesta tirurile de rachetă, sfidând numeroase rezoluții ONU care îi interzic orice program balistic. Aceste tiruri au fost condamnate de comunitatea internațională și de autorități din aviația civilă, scrie News.ro.

Coreea de Nord a tras pe 29 noiembrie o rachetă balistică intercontinentală (ICBM) care a atins, potrivit Phenianului, o altitudine de 4.475 de kilometri și s-a prăbușit la 950 de kilometri est de locul de lansare.

”Echipajul unui avion aparținând Korean Air care zbura de la Incheon la San Francisco le-a semnalat controlorilor de trafic aerian japonezi că a văzut țâșnirea corespunzând rachetei”, a declarat pentru AFP un purtător de cuvânt al companiei sud-coreene.

Hyundai anunță prețurile pentru i30 Fastback în România, cu un discount de peste 4.000 de euro CITEȘTE ȘI Hyundai anunță prețurile pentru i30 Fastback în România, cu un discount de peste 4.000 de euro

Patru minute mai târziu, echipajul unui zbor Korean Air între Los Angeles și Incheon a informat controlul aerian japonez cu privire la o observare similară, a adăugat el.

Un reprezentant al Ministerului sud-coreean al Transporturilor a declarat că cele două avioane se aflau, la momentul respectiv, la aproximativ 220 de kilometri de locul unde s-a prăbușit racheta.

”Pe un cer senin și negru se poate vedea de foarte departe țâșnirea unei rachete”, a declarat el pentru AFP.

Potrivit Ministerului japonez al Transporturilor, controlorii săi de trafic aerian au fost notificați de patru observări de această natură.

Un purtător de cuvânt al Japan Airlines a declarat că echipajul unui zbor de la Tokyo la Londra a văzut ”o flacără strălucitoare căzând” deasupra Mării Japoniei.

Compania de la Hong Kong Cathay Pacific a anunțat luni că echipajul unui zbor de la San Francisco la Hong Kong a văzut ”ceva semănând reintrării (în atmosferă)” a ICBM.

Într-un mesaj adresat salariaților, directorul general al Cathay Mark Hoey a adăugat că echipajul a văzut racheta ”explodând și dezintegrându-se”, potrivit ziarului South China Morning Post.

David C. Wright, un specialist de la Union of Concerned Scientists, spune că persoanlul Cathay probabil a văzut combustia primei trepte a rachetei, care s-a întors pe Pământ.

”Aprinderea celei de a doua trepte și despărțirea primei trepte au putut să semene cu o explozie care a provocat dezintegrarea rachetei”, scrie el.

Analistul consideră de asemenea că ”țâșnirea” descrisă de piloții coreeni, la aproximativ o oră după tir, ar putea să corespundă încălzirii ogivei care reintra în atmosferă din spațiu.

Coreea de Nord a încetat în 2014 să-și mai anunțe dinainte testele de rachete.

Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO), agenția ONU însărcinată cu securitatea aeriană, a condamnat în octombrie tirurile neanunțate, îndemnând Nordul să respecte nornele internaționale ale aviației pentru a evita riscuri.

viewscnt
Afla mai multe despre
transport aerian
coreea de nord