Înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut

Înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut
Profit.ro
Profit.ro
scris 5 mai 2021

Înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10% în trimestrul I 2021 față de trimestrul I 2020, la 125.042 unități, din care 21.975 sunt vehicule noi, a anunțat Institutul Național de Statistcă (INS).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară

Înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut în primele trei luni cu 11,8% comparativ cu trimestrul I din anul anterior, la 30.458 unități, din care 10.475 sunt vehicule noi, scrie News.ro

Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii CITEȘTE ȘI Fulfilment by eMAG, instrumentul de un milion de euro care ajută antreprenorii să se concentreze pe creșterea afacerii

"Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10% în trimestrul I 2021 față de trimestrul I 2020. În aceeaṣi perioadă, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 11,8% comparativ cu trimestrul I din anul anterior. În trimestrul I 2021, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme importate second hand în total înmatriculări noi de autoturisme a fost de 83%", arată datele INS.

În trimestrul I 2021 comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2020, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣtere la categoria mopede ṣi motociclete cu 6% ṣi scăderi la categoriile autobuze ṣi microbuze cu 17,2% ṣi autoturisme cu 10,3%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor a fost înregistrată creṣtere la categoria mopede ṣi motociclete cu 18,6% ṣi scăderi la categoriile autoturisme cu 25,8% ṣi autobuze ṣi microbuze cu 6,5%.

Ford oprește producția în mai multe uzine din Europa. La Craiova sunt prevăzute 6 zile de pauză CITEȘTE ȘI Ford oprește producția în mai multe uzine din Europa. La Craiova sunt prevăzute 6 zile de pauză

În ceea ce priveṣte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor, au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria remorci ṣi semiremorci cu 26,2%, la categoria autotractoare cu 25% ṣi la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 1,8%.

Înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la categoriile remorci ṣi semiremorci cu 42,4% ṣi autotractoare cu 17,2% ṣi scădere la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 1,6%.

Față de trimestrul IV 2020, în trimestrul I 2021, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scădere cu 17,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor și creṣtere cu 0,6% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.

Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului I 2021, în proporție de 55,5%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 12,5%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.

Adobe Flash dispare din Windows 10 CITEȘTE ȘI Adobe Flash dispare din Windows 10

Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 35,3%; pentru categoria autobuze ṣi microbuzecele mai multe vehicule, respectiv 25,8% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 31,2% au fost clasificate Non-Euro.

Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 30,7%, cele conforme cu norma Euro 5 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 32,6%, în timpce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale  cele mai multe vehicule, respectiv 27,1% au fost clasificate în norma Non-Euro.

 

viewscnt
Afla mai multe despre
ins
masini