Boeingul 777, care transporta 239 de persoane, a dispărut de pe ecranele radarului pe 8 martie 2014, în timp ce se afla în zbor de la Kuala Lumpur la Beijing, într-unul dintre cele mai mari mistere ale aviației.
Două treimi dintre pasageri erau chinezi, iar ceilalți erau malaysieni, indonezieni și australieni, precum și cetățeni indieni, americani, olandezi și francezi, scrie News.ro
În ciuda celei mai mari operațiuni de căutare din istoria aviației, avionul nu a fost găsit.
Kuala Lumpur a declarat într-un comunicat că ”dorește să informeze că operațiunile de căutare în adâncurile mării a epavei dispărute a zborului MH370 al Malaysia Airlinesvor fi reluate pe 30 decembrie 2025”.
Compania maritimă de explorare Ocean Infinity va efectua căutarea ”în zona țintă evaluată ca având cea mai mare probabilitate de localizare aaeronavei”, a declarat ministerul.
Cea mai recentă operațiune de căutare în sudul Oceanului Indian a fost suspendată în aprilie, deoarece „nu era sezonul potrivit”.
Căutarea fost efectuată pe principiul ”nu găsești, nu plătești”, la fel ca operațiunea anterioară a Ocean Infinity, guvernul plătind doar dacă firma găsește aeronava.
Ocean Infinity, cu sediul în Marea Britanie și Statele Unite, a condus o căutare fără succes în 2018, înainte de a accepta să lanseze o nouă căutare în acest an. O căutare inițială condusă de Australia a acoperit 120.000 de kilometri pătrați (46.300 de mile pătrate) în Oceanul Indian pe o perioadă de trei ani, dar nu a găsit aproape nicio urmă a avionului, în afară de câteva bucăți de resturi.
Ministerul a declarat că ultimele evoluții subliniază angajamentul său de a ”oferi un răspuns familiilor afectate de tragedie”.
Rudele victimelor și-au exprimat speranța în februarie că o nouă căutare ar putea în sfârșit aduce unele răspunsuri.















