Lufthansa speră să dezvolte aeroportul Fiumicino din Roma ca pe un hub sudic al grupului, prin achiziția operatorului italian ITA

Lufthansa speră să dezvolte aeroportul Fiumicino din Roma ca pe un hub sudic al grupului, prin achiziția operatorului italian ITA
Profit.ro
Profit.ro
scris 29 mai 2023

Lufthansa speră să dezvolte aeroportul Fiumicino din Roma ca pe un hub sudic al grupului și se va concentra pe zborurile pe distanțe lungi de la aeroportul italian către America de Nord și America Latină, în urma preluării operatorului italian ITA, transmite Reuters.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente
27 mai - Eveniment Profit.ro: Piaţa imobiliară românească sub spectrul crizei occidentale. Ediţia a IV-a
30 mai - Maratonul Fondurilor Europene
6 iunie - Maratonul Energiei
13 iunie - Eveniment Profit: Piața de Capital.forum - Provocări pentru dezvoltarea piețelor și creșterea lichidității, Ediția a IV-a. Parteneri BCR, CEC Bank, Sphera, Teraplast

Compania germană Lufthansa va cumpăra un pachet de 41% din ITA Airways, succesorul fostului transportator emblematic Alitalia, printr-o majorare de capital de 325 de milioane de euro (357,76 milioane de dolari) și își propune să preia controlul deplin al companiei aeriene în viitor, scrie News.ro.

România va împrumuta 600 de milioane de euro de la BEI pentru realizarea unor secțiuni din autostrada A7 CITEȘTE ȘI România va împrumuta 600 de milioane de euro de la BEI pentru realizarea unor secțiuni din autostrada A7

”Ne vom baza, de asemenea, pe puterea stabilită a ITA pe rutele către Asia, Africa de Nord și Orientul Mijlociu”, a declarat CEO-ul Lufthansa, Carsten Spohr, analiștilor.

Acțiunile Lufthansa au scăzut vineri cu 0,2%, la o zi după ce compania aeriană și Trezoreria italiană au anunțat acordul referitor la ITA.

Un raport al firmei de consultanță TRA spune că aproximativ 43 de milioane de oameni au călătorit prin aeroportul Fiumicino din Roma în 2019, înainte de izbucnirea Covid-19, iar aeroportul are potențialul de a deveni un hub și mai puternic pentru zona mediteraneană.

Analistul TRA, Andrea Giuricin, a spus că conexiunile intercontinentale slabe reprezintă o problemă persistentă pentru aeroporturile italiene, deoarece aproximativ 5,6 milioane de călători pe an opresc în alte hub-uri europene înainte de a ajunge la destinațiile lor finale.

Raportul său spune că acest lucru se datorează slăbiciunii companiei aeriene naționale, iar integrarea ITA în grupul Lufthansa ar putea ajuta Fiumicino să devină un hub pentru călătorii care se îndreaptă spre Americi.

De asemenea, transportatorul german ar urma să extindă turismul pe aeroportul Linate al orașului Milano, au arătat date publicate de companie.

Lufthansa se confruntă cu o provocare grea cu ITA, dar propune planuri rezonabile pentru a o câștiga”, a declarat Giuricin pentru Reuters, adăugând că ITA rămâne puternică în Fiumicino și Linate, dar și-a pierdut o mare parte din afaceri în restul aeroporturilor italiene.

Lufthansa, care operează deja companiile Swiss, Austrian Airlines și Brussels Airlines, a declarat că va căuta să atragă mai mulți pasageri pe aeroportul Fiumicino.

Analiștii cred că Lufthansa are șanse mari să stimuleze Fiumicino, după ce a stimulat dezvoltarea altor aeroporturi în care au intrat după preluările anterioare.

FOTO Roger Federer, vizită inedită în România CITEȘTE ȘI FOTO Roger Federer, vizită inedită în România

Un studiu al firmei de consultanță AlixPartners arată că atât Swiss, cât și Austrian Airlines au înregistrat o creștere solidă în hub-urile lor din Zurich și Viena, de la integrarea lor completă în grupul Lufthansa, oferind dovezi că o strategie cu mai multe hub-uri poate fi eficientă.

”Acesta este un exemplu a ceea ce se poate întâmpla în Italia și în special în Roma, unde creșterea traficului poate proveni și din segmentul turistic de agrement, în special din fluxurile mai puternice din sud-estul Asiei”, a declarat directorul general al AlixPartners, Michele Mauri, pentru Reuters.

viewscnt
Afla mai multe despre
lufthansa
fiumicino
ita