Lynk & CO începe livrările în Europa pe bază de abonament. Primul model al mărcii, surprins de Profit.ro în timp ce era testat în Sibiu

Lynk & CO începe livrările în Europa pe bază de abonament. Primul model al mărcii, surprins de Profit.ro în timp ce era testat în Sibiu
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 27 ian 2022

Marca Lynk & CO, care aparține grupului chinez Geely, vrea să livreze 9.000 de automobile în Europa, în acest an, cu un model de business diferit de sistemul tradițional de achiziție. Chinezii vor oferi mașinile cu abonament lunar, dar și cu un sistem inedit de reînchiriere.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Primul model al mărcii Lynk &CO, numit 01, surprins de Profit.ro în timp ce era testat în Sibiu, de inginerii de la Continental (VEZI AICI FOTO), va fi lansat pe bază de abonament în mai multe țări din Europa. Modelul este dezvoltat pe baza lui Volvo XC40, având aceeași platformă modulară și o caroserie modificată. Motorizările cu care este disponibil noul automobil sunt doar hibrid clasic sau hibrid plug-in (cu încărcare).

Marca Lynk & CO este deținută de Geely și de Volvo, cele două având părți egale de acțiuni, iar mașinile sunt produse în uzina Volvo din China. Primul model al mărcii, 01, a fost deja lansat în China, cu un succes remarcabil, și a primit între timp și un face-lift, ce este oferit în Europa. Marca s-a lansat oficial în 2021 pe piețele din Belgia, Germania, Franța și Italia, iar primii clienți și-au primit mașinile. Restul livrărilor sunt programate în 2022, odată cu ieșirea din criza de semiconductori. Planurile de lansare ale mărcii în Europa s-au modificat, după ce propunerea inițială ca mașina să fie asamblată în Suedia a fost anulată, din lipsă de capacitate industrială.

Potrivit datelor publicate de compania chineză, abonamentul lunar pentru a utiliza mașina va costa 500 de euro, cu limită de 1250 km. Contractul poate fi oprit în orice moment, fără obligații. Rețeaua de service-uri Volvo din Europa va oferi service, iar marca Lynk & CO va avea un centru european în Olanda, pentru a deservi clienții. Pe piețele unde mașina va fi disponibilă pentru achiziție, prețul ei începe de la 35.000 de euro.

Una dintre noutățile introduse de compania chineză va fi opțiunea de „share member”, care va permite deținătorului mașinii să o „share-uiască” cu ceilalți membri, astfel încât să-și reducă costurile. Fiecare deținător își va putea stabili propriul preț, în aplicația de car-sharing.

De asemenea, specific Lynk & CO este faptul că mașinile vor avea toate aceleași caracteristici, astfel că în cazul sharingului, orice mașină va fi la fel, iar membrii vor putea încărca propriile setări ale mașinii, indiferent de autovehiculul închiriat. Singura opțiune este culoarea, albastru sau negru.

FOTO Uzina Dacia a produs mașina cu numărul 7 milioane CITEȘTE ȘI FOTO Uzina Dacia a produs mașina cu numărul 7 milioane

Lynk & CO s-a lansat oficial pe piața din Europa anul trecut, când a început campania de comenzi. Până acum, reprezentanții companiei spun că peste 90% din comenzi sunt pentru abonamentul de 500 de euro, ținta fiind de 9.000 de autoturisme, care ar trebui să fie livrate în acest an, din peste 30.000 de comenzi.

Marca are deja deschise cluburi în mai multe orașe din Europa, în care clienții sau persoanele interesate pot obține informații și pot fi sprijiniți pentru a-și comanda mașina.

Versiunea PHEV a lui Lynk & CO este echipată cu un motor 1.5 litri benzină, de 180 CP, iar motorul electric este acționat de o baterie de 17,6 kWh, ce permite o autonomie de 69 km, în timp ce versiunea hibrid clasic are motorul de 1.5 litri de 140 CP, cu o baterie de numai 1,8 kWh.

Lynk & Co 01 este un SUV de dimensiuni medii (4,53 metri), având la bază platforma modulară a lui Volvo XC40, dar și o bună parte din sistemele acestui model. Lynk & Co aparține grupului chinez Geely, care mai deține Volvo și Polestar. Inițal, modelul 01 a fost prezentat sub marca Geely, cu numele CX11, ulterior fiind rebranduit. Acesta a primit și versiunea hibrid, plug-in, cu o autonomie de 51 de kilometri cu propulsie exclusiv electrică.

viewscnt
Afla mai multe despre
lynk & co
abonament masina
car sharing