Majoritatea producătorilor auto care și-au bazat strategiile pe o schimbare revoluționară a mașinilor, dezamăgiți de câștiguri

Majoritatea producătorilor auto care și-au bazat strategiile pe o schimbare revoluționară a mașinilor, dezamăgiți de câștiguri
Profit.ro
Profit.ro
scris 12 sep 2019

Industria auto a investit miliarde de euro în cercetarea și dezvoltarea de automobile conectate, autonome, partajate și electrice (Connected, Autonomous, Shared, Electric), dar câștigurile generate de acestea au fost dezamăgitoare.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Companiile din domeniu ar trebui să găsească echilibrul între bugetul alocat inovației și stabilitatea financiară, până când direcția de dezvoltare va deveni clară, se arată în studiul PwC global Automotive trends 2019.

VIDEO & FOTO Salonul Auto din Frankfurt: Noul Land Rover Defender, doar o amintire a bătrânului off-roader. Unul dintre puținele automobile cu istorie își încheie existența CITEȘTE ȘI VIDEO & FOTO Salonul Auto din Frankfurt: Noul Land Rover Defender, doar o amintire a bătrânului off-roader. Unul dintre puținele automobile cu istorie își încheie existența

”Mașinile conectate sunt deja omniprezente, mașinile electrice câștigă în popularitate, dar vehiculele autonome și cele partajate sunt în continuare un pariu futurist. Majoritatea producătorilor care și-au bazat strategiile pe o schimbare revoluționară și au investit miliarde de dolari în ultimii zece ani au fost dezamăgiți de câștiguri, chiar și atunci când așteptările lor erau conservatoare. Pentru următorii zece ani, este imposibil de prezis ce tipuri de vehicule vor domina piața. De aceea, companiile nu trebuie să renunțe la strategiile pe termen lung pentru CASE, ci să le tempereze cu realism pe termen scurt, mai ales că presiunile vin în prezent din necesitatea automatizării și robotizării proceselor”, spune Daniel Anghel, Partener și Liderul Serviciilor pentru Industria de Automotive, PwC România.

În următorii zece ani, producătorii auto vor fi obligați să-și diminueze costurile deoarece cheltuielile cu cercetarea și dezvoltarea, precum și cele cu fuziunile și achizițiile realizate pentru proiectarea de tipuri complet noi de automobile le reduc drastic profiturile potențiale. Prin urmare, rolul roboticii și al automatizărilor în fabrici va crește exponențial.

Presiunea pe reducerea costurilor și automatizare va conduce cel mai probabil la înjumătățirea forței de muncă din industria auto mondială până în 2030. De asemenea, este preconizată și o consolidare suplimentară la nivelul industriei, numărul producătorilor auto de la nivel global fiind estimat să se reducă la jumătate, de la peste 20 în prezent.

STUDIU Mai bine de o treime dintre români ar cumpăra o mașină electrică, în timp ce germanii aleg motorul pe benzină CITEȘTE ȘI STUDIU Mai bine de o treime dintre români ar cumpăra o mașină electrică, în timp ce germanii aleg motorul pe benzină

PwC a realizat trei scenarii pentru evoluția industriei auto până în 2023, în care valoarea pieței va atinge aceeași valoare de 2,6 trilioane dolari, de la 2,2 trilioane dolari în 2018, doar că marjele de câștig sunt diferite.

În primul scenariu, dezvoltarea vehiculelor electrice (EV) este accelerată iar marjele se situează la 4-4,4%. În scenariul al doilea, producătorii auto ar întârzia investițiile și ar reduce la jumătate producția de vehicule electrice, marjele s-ar situa la 5,1–5,5%. În scenariul al treilea, care prezintă un viitor cu condiții dificile de piață și investiții mari, marjele s-ar situa la 3-3,4%.

Alte concluzii ale raportului:

• Strategiile de succes înseamnă: un portofoliu mai specializat, orientare spre produsele profitabile, un management financiar mai riguros și mai multă disponibilitate de a colabora cu alte companii, în special în inovația CASE.
• Urmare a automatizării și robotizării, companiile vor trebui să își schimbe politicile de recrutare.
• Cererea pentru ingineri software va crește cu până la 90%, iar cea de de ingineri de date cu 80%.
• Timpul necesar între cercetare și dezvoltare și producție ar putea scădea de la trei - cinci ani astăzi până la doi ani, pentru a ține pasul cu schimbările tehnologice și de design.
• Fabricile auto ale viitorului se vor încadra în două categorii: Prima categorie va fi „plug and play”, extrem de automatizată, care va produce volume mari de mașini cu variații minime între modele, destinate segmentului de preț mic. A doua categorie va produce vehicule personalizate, premium din toate categoriile; clasice, electrice, autonome, etc.
• Investițiile în inovație și lansări vor continua să crească cu aproximativ 59% până în 2023, cu cea mai rapidă creștere de departe în automobile electrice și autonome.
• Dezvoltarea vehiculelor CASE va fi profitabilă mai mult pentru companiile care produc senzori, baterii, software de propulsie și programe de infotainment și conectivitate.
• Termenul până când mașinile autonome vor circula în număr mare pe șosele a devenit dificil de estimat.

viewscnt
Afla mai multe despre
pwc
masini electrice
masini autonome