Marile companii auto din Europa trec de la o extremă la alta. Fiat oprește producția în uzina din Torino

Marile companii auto din Europa trec de la o extremă la alta. Fiat oprește producția în uzina din Torino
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 29 sep 2023

Lipsa de comenzi a determinat Stellantis să decidă oprirea producției în uzina Fiat Marafiori, unde se asamblează noul 500 electric.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Marile companii auto din Europa trec de la o extremă la alta, după ce cererile uriașe de automobile din timpul crizei de semiconductori de anul trecut s-au transformat în liste aproape goale de clienți, la dealeri, pe fondul inflației galopante și a scumpirii energiei. După VW, care a fost nevoită să programeze o pauză de două săptămâni în fabricile de mașini electrice din Germania, este rândul Stellantis, care oprește temporar producția în uzina în care este asamblat Fiat 500 electric, dar și mai multe modele Maserati.

Un tren CFR de pe ruta București-Craiova s-a stricat în câmp. Călătorii au mers pe jos, pe calea ferată, aproape 1 km, cu bagaje după ei CITEȘTE ȘI Un tren CFR de pe ruta București-Craiova s-a stricat în câmp. Călătorii au mers pe jos, pe calea ferată, aproape 1 km, cu bagaje după ei

Potrivit informațiilor confirmate de reprezentanții Stellantis, pentru Automotive News, producția în Torino, în uzina Marafiori, va fi oprită în perioada 19 octombrie – 3 noiembrie, astfel că cei aproximativ 2.400 de angajați vor sta în șomaj tehnic. Mașinile care sunt produse acolo sunt Fiat New 500 (electric) și Maserati Levante, Granturismo, Ghibli și Quattroporte.

Fiat mai produce modelul 500 și în uzina din Polonia, însă doar versiunea cu motoare cu combustie și crosoverul 500 X. În total, Fiat 500 a înregistrat un volum de 112.000 de autoturisme vândute în acest an, dar numai aproximativ 40.000 au fost electrice, asamblate în fabrica din Torino.

De altfel, producția de Fiat Neew 500 s-a apropiat de 50.000 în primele opt luni ale anului, diferența fiind dată de comenzile restante de la începutul anului. Scăderea drastică a cererii pe piața europeană, atât cea generală, cât și cea de mașini electrice, a făcut ca producția să înceapă să treacă pe stocuri, situație paradoxală dacă ne gândim că în urmă cu un an clienții erau nevoiți să cumpere orice mașină găseau în oferta dealerilor, cu termene de livrare de până la șase luni.

FOTO & VIDEO TEST DRIVE Ford Bronco versus Ford Ranger: cel mai nou off-roader din Europa a ajuns în România CITEȘTE ȘI FOTO & VIDEO TEST DRIVE Ford Bronco versus Ford Ranger: cel mai nou off-roader din Europa a ajuns în România

Pe de altă parte, concurența tot mai puternică pe segmentul de automobile electrice de mici dimensiuni, în special din China, a determinat scăderea vânzărilor lui Fiat 500 electric. Deși în statisticile existente, vânzările modelului 500 sunt cumulate, electric și termic, mai puțin de jumătate reprezintă în acest moment volumul de vânzări înregistrat de modelul electric.

viewscnt
Afla mai multe despre
fiat
new 500
fiat 500 electric
fabrica fiat
masini electrice