Mazda, Suzuki, Yamaha au falsificat datele privind emisiile poluante ale unor vehicule

Mazda, Suzuki, Yamaha au falsificat datele privind emisiile poluante ale unor vehicule
scris 9 aug 2018

Companiile auto Mazda și Suzuki, precum și producătorul de motociclete Yamaha au recunoscut că au utilizat metode inadecvate pentru testarea emisiilor poluante ale noilor vehicule și economiile de carburant, a anunțat joi Guvernul de la Tokyo, transmit DPA și Reuters. Mazda a trimis un comunicat prin care neagă acuațiile.

La Suzuki, la aproape jumătate din cele 12.819 de vehicule noi, inspecțiile au implicat proceduri inadecvate, arată Agerpres.

În schimb, proceduri inadecvate au fost descoperite la un număr mai mic de vehicule produse de Mazda și Yamaha. La Mazda, sunt afectate 3,8% din cele 1.875 de vehicule inspectate în ultimii patru ani, iar la Yamaha la 2,1% din cele 335 motociclete verificate în ultimii doi ani și jumătate au fost utilizate metode inadecvate pentru testare a emisiilor poluante.

FOTO Ion Țiriac a prezentat patru modele Porsche 911, între care și mașina Simonei Halep, incluse în colecția proprie CITEȘTE ȘI FOTO Ion Țiriac a prezentat patru modele Porsche 911, între care și mașina Simonei Halep, incluse în colecția proprie

Și reprezentanții Yamaha și-au cerut scuze clienților și partenerilor de afaceri pentru problemele provocate.

Joi, acțiunile Suzuki și Yamaha au scăzut cu peste 5%, în timp ce titlurile Mazda înregistrau un declin de 1,3%.

Reprezentanții Mazda au remis presei un comunicat prin care respinge acuzațiile și susține că nu au fost falsificate testele.

COMUNICAT: Raportul asupra testelor de consum și emisii confirmă că Mazda nu a alterat sau falsificat datele testelor

"În urma solicitării Ministerului Infrastructurii, Transporturilor și Turismului (MLIT) din Japonia trimise producătorilor auto japonezi pe 9 iulie 2018, din cauza sesizării unor practici de testare frauduloase la alte companii, Mazda Motor Corporation a transmis un raport spre MLIT despre rezultatele unei investigații a testării pe bază de mostre, pentru consum și emisii, în timpul inspecției finale a autovehiculelor.

Investigația a vizat ciclurile de testare JC081 și WLTC2, iar rezultatele raportului sunt:

1.           Nu există alterarea improprie sau falsificarea datelor de test în niciunul dintre modurile de testare.

2.           Au fost identificate date de test care conțin erori de monitorizare a vitezei* în 72 de cazuri din 1.472 de vehicule testate conform metodologiei JC08. Compania a identificat două posibile motive pentru aceste erori. În primul rând, sistemul nu a fost programat să invalideze automat rezultatele când apare o eroare de monitorizare a vitezei. În al doilea rând, procedurile de test au lăsat determinarea erorilor de monitorizare a vitezei la latitudinea fiecărui inspector.

3.           Toate datele de test au fost reexaminate și rezultatele arată că nu există niciun efect asupra specificațiilor de consum sau de emisii. Nu s-au identificat astfel de cazuri în procedura de testare WLTC.

Mazda a decis să ia următoarele măsuri pentru a preveni repetarea situației:

•            Sistemul va fi actualizat pentru a invalida automat rezultatele testelor în cazul unei erori de monitorizare a vitezei.

•            Mazda a crescut numărul de angajați care verifică datele inspecțiilor, inclusiv erorile de monitorizare a vitezei.

Mazda acceptă că erorile s-au produs în cazul unui număr mic de teste și situația a fost identificată rapid, luându-se măsuri pentru a evita repetarea sa în viitor."

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
mazda
suzuki
yamaha
emisii
auto
masini