Mercedes se întoarce la modelele accesibile

Mercedes se întoarce la modelele accesibile
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 19 feb 2024

Strategia lansată de Mercedes-Benz în ultimii doi ani, prin care a încercat să maximizeze profiturile, bazându-se pe modelele vârf de gamă, cele mai scumpe, și-a atins limitele, la finalul crizei de semiconductori, într-un moment în care trăsăturile pieței s-au schimbat din nou. Compania vrea să pună din nou accent pe mașinile din segmentele entry, în special în SUA, pentru a-și atinge țintele de vânzări.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Mercedes vrea să atingă un volum de 300.000 de automobile vândute în SUA, în 2024, și pentru a reuși, strategia companiei mizează pe modelele ieftine, din segmentele inferioare, în locul celor top-end. Reprezentanții companiei au anunțat dealerii din SUA că vor lansa în acest an 25 de noi modele, între care se vor afla și cele din segmentele entry și mediu, atât sedanuri cât și SUV-uri, din clasele compactă și medie. De asemenea, modelele echipate cu motoare cu combustie, inclusiv hibridele, vor fi readuse în atenția clienților, ca urmare a încetinirii cererii pentru vehicule electrice, vizibile pe toate piețele lumii, inclusiv în SUA. Informația transmisă dealerilor a fost dezvăluită de Automotive News, pe baza surselor prezente la eveniment.

FOTO A fost aprobat studiul de fezabilitate pentru Autostrada Pașcani-Suceava CITEȘTE ȘI FOTO A fost aprobat studiul de fezabilitate pentru Autostrada Pașcani-Suceava

Analiștii susțin că decizia este una corectă, într-un moment în care cererea de automobile a scăzut, iar timpul în care poate fi vândută o mașină pe stoc a crescut. Această situație favorizează vânzările de mașini ieftine, care pot fi livrate rapid, cu profit.

Strategia Mercedes orientată către segmentul high-end a fost prezentată de CEO-ul Ola Kallenius în 2022, acest anunțând la acel moment faptul că va dirija investițiile de dezvoltare ale companiei către segmentele cu profituri foarte mari, în detrimentul segmentelor entry. Vânzările din ultimul an au arătat însă că performanțele mărcii sunt susținute în special de mașinile cu prețuri mai accesibile, din segmentele C și D, adică Entry și Core, chiar dacă prețurile medii de tranzacționare pentru mașinile Mercedes au crescut.

ULTIMA ORĂ Guvernul lansează procedura de înființare a ″companiei de război″ Carpatica Feroviar CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Guvernul lansează procedura de înființare a ″companiei de război″ Carpatica Feroviar

Marca germană Mercedes-Benz a vândut în 2023 un volum de 282.229 vehicule, pe piața din SUA, în scădere cu 1,6% față de anul anterior. Pentru a-și atinge țintele, marca va pune accent pe modelele E Class și C Class, dar și pe versiunile SUV ale acestora.

Mercedes a pierdut în 2023, pentru al doilea an consecutiv,  cursa cu rivalii de o viață, BMW, având un volum vândut de 2,49 milioane de vehicule, creșterea în anul în care industria auto a recuperat pierderile din criza de semiconductori fiind foarte mică, 1,5%. În ultimul trimestru al anului, compania germană a înregistrat scăderi pe unele segmente, care au atras atenția investitorilor.

Peugeot urmează modelul Mercedes și VW și introduce Chat GPT pe mașinile sale CITEȘTE ȘI Peugeot urmează modelul Mercedes și VW și introduce Chat GPT pe mașinile sale

Pe segmentul de autoturisme, acolo unde Mercedes concurează cu BMW și Audi și, mai nou, cu Tesla, compania a vândut 2,04 milioane de vehicule, rezultat care păstrează marca pe locul al doilea la nivel global, cu zero creștere față de 2022. Pe segmentul Core, acolo unde sunt vândute cele mai populare modele ale Mercedes, volumul vândut s-a ridicat la 1.09 milioane, în scădere cu 2% față de 2022, rezultat puse de companie pe seama dificultăților de aprovizionare a uzinelor și a schimbării de generație la E Class. Cea mai importantă creștere a fost pe segmentul Entry, cu 4%.

BMW a vândut 2,25 milioane de automobile în 2023, în creștere cu 7,3%, iar Audi, parte a grupului VW, a anunțat un volum total al vânzărilor de 1,89 milione de unități, cu o majorare a livrărilor de 17,4%, aporpiindu-se astfel de Mercedes la o distanță foarte mică.

viewscnt
Afla mai multe despre
mercedes cla
mercedes benz
mercedes c class
mercedes preturi