Ministerul Transporturilor propune finanțarea mai rapidă de la buget a marilor proiecte de infrastructură

Ministerul Transporturilor propune finanțarea mai rapidă de la buget a marilor proiecte de infrastructură
Profit.ro
Profit.ro
scris 22 iun 2016

Statul ar putea acorda de la buget fonduri pentru marile proiecte de infrastructură doar pe baza unor estimări de cheltuieli, urmând ca ulterior cheltuielile să fie justificate prin documente, măsură care ar preveni întârzieri în atragerea de fonduri europene și în finalizarea lucrărilor de infrastructură rutieră și feroviară, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență publicat miercuri de Ministerul Transporturilor.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), CFR SA, compania care administrează infrastructura de cale ferată din România, și Metrorex, compania care administrează metroul din Capitală, vor putea atrage bani de la buget pentru proiectele strategice de infrastructură doar pe baza unor estimări, nu prin documente justificative ca până acum, scrie News.ro.

Proiectul de act normativ propus de Ministerul Transporturilor permite companiilor din subordine să atragă bani înainte de începerea investițiilor, urmând ca ulterior să prezinte documentele justificative.

Prin această măsură, ministerul vrea să evite întârzierile în derularea proiectelor și trenarea procesului de atragere a fondurilor europene, probleme des întâlnite până acum.

”Întârzierea implementării proiectelor de infrastructură de transport transeuropeană are impact direct asupra pierderii de sume alocate României prin Programul Operațional Infrastructură Mare, estimate la aproximativ 6,8 miliarde euro”, se arată în motivarea actului normativ.

În cazul CFR SA, întîrzierea lucrărilor de infrastructură feroviară are impact direct asupra pierderii de sume alocate României prin Programul Operațional Infrastructură Mare, estimate la aproximativ 3,1 miliarde euro pentru sectorul feroviar.

Franța a renunțat la amenzile pentru pauza aferentă celui de-al doilea șofer al unui vehicul. Și românii sunt vizați CITEȘTE ȘI Franța a renunțat la amenzile pentru pauza aferentă celui de-al doilea șofer al unui vehicul. Și românii sunt vizați

În cazul Metrorex, ministerul vrea să accelereze în special lucrările la Magistrala IV pe tronsonul Parc Bazilescu-Străulești, termenul de punere în funcțiune fiind în trimestrul IV al anului 2016, și la Magistrala V, pe tronsonul Drumul Taberei – Universitate, cu termen de punere în funcțiune în anul 2017.

În plus, pentru că sursele de finanțare alocate în anul 2016 pentru investițiile în infrastructura de metrou sunt insuficiente, există pericol să apară întârzieri majore în demararea achiziției serviciilor de consultanță și începerea lucrărilor de structură pentru stații și tuneluri.

Întârzierile ar pune în pericol respectarea termenului de punere în funcțiune a Magistralei 6, care va face legătură între București și Aeroportul Internațional Henri Coandă, programat pentru anul 2021.

În martie, guvernul a adoptat o altă ordonanța de urgență pentru accelerarea investițiilor în infrastructură, astfel încât timpul de obținere a autorizațiilor de construire și a avizelor să se scurteze semnificativ.

viewscnt
Afla mai multe despre
ministerul transporturilor
infrastructura