Mitsubishi oprește livrările celor mai importante modele ale sale în Europa, potrivit unor informații neoficiale, la scurt timp după anunțul privind „înghețarea” lansărilor de noi modele pe piața din Europa. Compania nu a reușit să optimizeze motoarele pentru a respecta normele de emisii.
Mitsubishi va pune în practică mai rapid decât se aștepta piața decizia strategică de retragere din Europa, în cadrul programului de restructurare a activității și reducere a costurilor. Mitsubishi va opri livrările modelelor importante, între care hibridul Outlander chiar din Septembrie, potrivit unei informații publicate de Automotive News. Măsura va afecta în special dealerii rețelei din Europa, care vor rămâne fără cele mai vândute produse din portofoliu.
Compania japoneză a anunțat luna aceasta, odată cu publicarea rezultatelor pe primul trimestru din anul fiscal 2020, că pentru regiunea europeană planurile prevăd „înghețarea” lansărilor de noi modele. Oprirea vânzărilor pe piața din Europa vizează în acest moment Outlander, ASX și Eclipse Cross, potrivit sursei citate. În același timp, modelele Space Star și L200 vor continua să fie livrate până la finalul anului viitor.
15 octombrie - Eveniment Profit Health.forum
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
Dealerii Mitsubishi spun că, fără SUV-urile care generează principalul profit, business-ul va fi pus în pericol. Cele trei modele reprezintă circa 64% din vânzările Mitsubishi în Europa. În primele șase luni, marca a raportat 53.200 unități înmatriculate, pe continent.
În România, vânzările mărcii Mitsubishi sunt coordonate de holdingul Țiriac Auto, care are o rețea de dealeri în 14 orașe ale țării. Anul acesta, după 7 luni, înmatriculările Mitsubishi în România însumau doar 254 de unități.
Principala cauză a opririi acestor livrări este generată de noile reglementări privind emisiile, care presupun investiții semnificative pentru orice constructor, astfel încât să modifice motoarele. Mitsubishi nu a reușit să facă acest lucru și amenzile pe care ar urma să le plătească nu justifică menținerea pe piață a acestor automobile.
Planurile inițiale ale Mitsubishi prevedeau lansarea unei noi generații Outlander, construită pe o platformă comună a Alianței Renault Nissan Mitsubishi, la sfârșitul acestui an sau începutul anului viitor. De asemenea, era în plan lansarea unei versiuni hibrid plug-in a SUV-ului Eclipse Cross.
CITEȘTE ȘI Dacia Sandero, a doua cea mai vândută mașină din Spania, peste Renault ClioMitsubishi și-a prognozat o pierdere de 140 de miliarde de yeni (aproximativ 1 miliard euro) pentru acest an fiscal, care se încheie în martie 2021, strategia de redresare țintind o reducere a costurilor fixe cu 20% în următorii doi ani.
Nu este încă foarte clar care este planul pe termen lung în Europa al mărcii Mitsubishi, însă strategia stabilită în cadrul Alianței Renault Nissan Mitsubishi prevede concentrarea mărcilor membre pe regiuni-cheie, în care fiecare marcă să aibă rol de leader. În Europa, regiune care a revenit Renault, Mitsubishi trebuie să-și restrângă activitatea la minim, așa cum Renault s-a retras de pe piața din China, unde și-a menținut doar activitățile profitabile: vehiculele electrice și cele comerciale.Pentru Mitsubishi, piața-cheie va fi Asia de Sud Est, unde are poziții dominante în mai multe țări și se menține pe profit cu toate activitățile.
Mitsubishi Motors a anunțat săptămâna aceasta că președintele Osamu Masuko a demisionat, din motive de sănătate. El va rămâne consilier special, iar locul său va fi luat, temporar, de Takao Kato, CEO-ul companiei.