Fostul CEO al Audi, Rupert Stadler, va fi trimis în judecată alături de alți trei foști directori pentru manipularea testelor de emisii

Fostul CEO al Audi, Rupert Stadler, va fi trimis în judecată alături de alți trei foști directori pentru manipularea testelor de emisii
scris 7 aug 2020

Patru foști angajați ai Audi, între care fostul CEO Rupert Stadler, vor fi trimiși în judecată, după cum au anunțat procurorii germani, care au finalizat rechizitoriile și au transmis acuzațiile oficiale. Primele informații neoficiale despre acuzații apăruseră în urmă cu o săptămână.

Procesul celor patru foști angajați ai Audi, între care se remarcă Rupert Stadler, fost CEO al companiei, vor fi trimiși în judecată, după ce procurorii au încheiat actele de inculpare.

Cei trei sunt acuzați de fraudă, fals al certificărilor și publicitate ilegală, după cum scrie presa germană, care citează documentele oficiale. Urmează ca judecătorii să decidă dacă rechizitoriul este admisibil și dacă va începe procesul celor patru.

Potrivit rechizitoriului, procurorii susțin că unul dintre acuzați, fost șef de departament, a inițiat dezvoltarea unor motoare pentru Audi, VW și Porsche care să fie echipate cu dispozitive software nepermise de legislație. Acest lucru a condus la faptul că aceste motoare aveau un comportament diferit: aveau emisii mai mici pe bancurile de testare și emisii mai mari în rularea în condiții reale de trafic. Potrivit datelor din dosar, dispozitivele dezvoltate care sunt vizate de acest dosar au fost montate pe 434.420 de vehicule ale Audi, VW și Porsche care au fost vândute pe piața din SUA și din Europa.

Vânzările Dacia rămân în declin în Germania, unde piața nu a reușit să intre pe creștere CITEȘTE ȘI Vânzările Dacia rămân în declin în Germania, unde piața nu a reușit să intre pe creștere

Ceilalți trei acuzați, membri ai board-ului Audi, sunt acuzați că au știut de decizia de manipulare a testelor de emisii, fiind informați în mai multe rânduri, între octombrie 2013 și septembrie 2015. Actul de acuzare precizează că ei nu s-au opus niciodată și nu au prevenit vânzarea mașinilor echipate cu aceste motoare.

Fostul șef al mărcii Audi, Rupert Stadler, este acuzat că a știut de aceste motoare modificate la sfârșitul lui septembrie 2015, cel puțin, însă nu a luat nicio decizie care să împiedice vânzarea mașinilor.

După cum reiese din primele informații, procesul ar putea începe în 2021, fiind prevăzute termene până în decembrie 2022. Au fost anunțate măsuri speciale de siguranță, fiind estimată o prezență numeroasă ca urmare a interesului foarte mare pentru acest proces. În sală ar urma să fie disponibile puține locuri, din cauza măsurilor specifice epidemiei de coronavirus.

viewscnt
Afla mai multe despre
audi
dieselgate
scandal motoare diesel
manipulare emisii diesel