Nissan a intrat într-un mic incident economic cu Marea Britanie, după ce unele informații neoficiale arătau că producătorul japonez a decis să fabrice viitorul SUV electric Ariya în Japonia, în detrimentul uzinei din Suderland. Acum, cei de la Nissan încearcă să contrazică aceste informații.
Presa japoneză a scris săptămâna aceasta că Nissan a luat o decizie radicală: să producă în Japonia SUV-ul electric Ariya, care ar urma să fie destinat în special pieței din Europa. Acesta ar fi fost prevăzut să intre în producție în uzina din Suderland, din Marea Britanie, însă amenințarea unui Brexit fără acord pune în pericol eficiența economică a acestei investiții. Calculele japonezilor arătau, se pare, că este mai profitabil să-l asambleze în Tochigi, Japonia, și să-l exporte pe piețele din Europa.
Răspunsul oficial al Nissan tratează altfel acest subiect. Reprezentanții Nissan Europe au declarat pentru Automotive News că decizia de a produce Arya în Japonia a fost luată în urmă cu mai mulți ani, când nu se punea problema unui Brexit. Decizia finală a fost luată în luna iulie, în același moment în care a fost anunțat public acest proiect. De asemenea, automobilul va fi produs și în China, pentru clienții de pe piața locală.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Noul Nissan Ariya, un crossover electric, dezvoltat pe platforma electrică a Alianței Renault Nissan Mitsubishi, va intra în producție în 2021, la jumătatea anului, când vor începe și vânzările acestuia. În Europa, SUA și China va ajunge abia în 2022.
Nissan are o problemă majoră cu uzina din Marea Britanie, din perspectiva unui Brexit care va aduce taxe vamale. Șefii companiei japoneze au afirmat în mai multe rânduri că o ieșire din UE a britanicilor fără să existe un acord de liber schimb va face uzina din Suderland neprofitabilă. Uzina, care are o capacitate maximă de circa 500.000 de automobile, a produs în acest an la circa 3 sferturi din capacitate și va coborî la jumătate în 2021, potrivit estimărilor. Aproape întreaga producție este exportată, majoritar în UE, fiind vobra desrep SUV-urile Qashqai și Juke, precum și compacta electrică Leaf. Uzina a primit o investiție de circa 500 de milioane de euro pentru adaptarea liniilor în vederea producției noii generației Qashqai.
Și alți producători europeni, între care BMW și PSA Group, au avertizat că un Brexit fără acord va reprezenta o catastrofă pentru producția și exportul vehiculelor din uzinele pe care le dețin în Marea Britanie.