Nissan va cheltui 15,6 miliarde de euro pentru a accelera electrificarea gamei sale de vehicule

Nissan va cheltui 15,6 miliarde de euro pentru a accelera electrificarea gamei sale de vehicule
scris 29 nov 2021

Constructorul auto japonez Nissan Motor Co., partener al Renault în cadrul alianței Renault-Nissan, și-a anunțat intenția ca jumătate dintre vehiculele vândute la nivel mondial în 2030 să fie vehicule electrificate (pe baterie sau hibride), comparativ cu aproximativ 10% în 2020, transmite Reuters.

Conform strategiei pe termen lung, intitulate 'Ambition 2030', prezentată luni de Nissan, producătorul japonez intenționează să introducă 23 de noi modele electrificate, dintre care 15 complet electrice, până în exercițiul fiscal 2030/2031. Un număr de 20 dintre noile modele ar urma să fie puse pe piață, în următorii cinci ani, a precizat Nissan, care vizează ca, în exercițiul 2026/2027, peste 75% dintre vehiculele vândute în Europa să fie modele electrificate. În același an, ponderea vehiculelor electrificate vândute în Japonia ar urma să fie de peste 55% iar în China de peste 40%. În schimb, în cazul SUA, Nissan se așteaptă ca vânzările de vehicule electrice să reprezinte doar 40% din vânzările sale totale în 2030/2031, scrie Agerpres.

VIDEO Poluare masivă în jurul Bucureștiului. Berceanu: Ilfov a devenit epicentrul infracționalității de mediu din România! CITEȘTE ȘI VIDEO Poluare masivă în jurul Bucureștiului. Berceanu: Ilfov a devenit epicentrul infracționalității de mediu din România!

Nissan intenționează să investească 2.000 miliarde de dolari (15,6 miliarde de euro, la cursul de schimb actual) în următorii cinci ani pentru a accelera tranziția la vehiculele electrice, adică de două ori mai mult decât a investit în acest domeniu în perioada 2010 - 2020, a precizat directorul general de la Nissan, Makoto Uchida.

"Vom urmări oportunitățile de afaceri care ne vor crește profitabilitatea pe termen lung spre era automobilelor electrice", a declarat Makoto Uchida, într-o conferință de presă.

Nissan a fost unul dintre pionierii mondiali ai vehiculelor electrice, în condițiile în care a lansat modelul Leaf în anul 2010. Însă, producătorul japonez a fost devansat de grupul american Tesla și de către marii producători auto, precum Volkswagen iar acum vrea să își accelereze dezvoltarea pe segmentul vehiculelor electrice în plină expansiune.

Majoritatea marilor constructori auto au promis că vor renunța treptat la producția de vehicule propulsate cu motoare pe ardere internă, urmând să înceteze complet să mai vândă astfel de modele, începând din 2030 cum este cazul constructorului suedez Volvo Cars.

Grupul auto Renault mizează pe o cotă de 65% a vehiculelor electrice în vânzările sale totale din Europa în anul 2025 și pe una de 90%, în anul 2030.

Alți constructori auto japonezi au și ei planuri ambițioase. De exemplu, Toyota vizează ca, în 2030, totalitatea vehiculelor vândute în Europa și în China să fie modele electrificate (pe baterie sau hibride), în timp ce în America de Nord ponderea ar urma să fie de 70%. La rândul său, constructorul nipon Honda și-a propus ca, în 2040, totalitatea vehiculelor vândute la nivel mondial să fie modele electrice.

Potrivit estimărilor firmei de cercetare de piață Fuji Keizai Group Co, vânzările globale de vehicule electrificate (hibride, hibride de tip plug-in și vehicule pe baterie) ar urma să crească de peste opt ori până la 49,19 milioane unități în 2035, de la 5,85 milioane unități în 2020.

De asemenea, Nissan vrea să devină un jucător-cheie și pe piața bateriilor pentru vehiculele electrice, iar în vară a anunțat că, împreună cu grupul chinez Envision AESC, va construi o mare uzină de baterii în Marea Britanie, în apropiere de uzina sa de asamblare de automobile de la Sunderland. Acest model de uzină integrată ar urma să fie copiat și pe alte piee cheie ale Nissan, companie care intenționează să își echipeze vehiculele cu propriile baterii electrice de ultimă generație (în stare solidă), începând din 2028/2029.

Makoto Uchida a precizat, luni, că o uzină - pilot pentru producția de baterii în stare solidă va fi gata încă din anul 2024 la Yokohama, în apropiere de Tokyo, unde este și sediul central al constructorului auto japonez. Uchida a mai spus că viitorul model de baterie va permite reducerea timpului de încărcare cu aproximativ o treime și, de asemenea, va reduce costul total al unui automobil electric până la un nivel comparabil cu cel al unui automobil pe benzină.

Pentru exercițiul fiscal 2021/2022, care se va încheia la 31 martie anul viitor, Nissan mizează pe un profit net de 180 miliarde de yeni (1,4 miliarde euro), grație introducerii de noi modele și revenirii cererii de automobile pe fondul relansării economice mondiale.

Renault și Nissan au un parteneriat din anul 1999, în care Renault deține 44,3% dintre acțiunile Nissan, în timp ce Nissan controlează un pachet de 15% dintre acțiunile Renault, dar nu are drepturi de vot la grupul francez.

Alianța Renault - Nissan, extinsă în 2016 prin includerea Mitsubishi, a devenit unul dintre cei mai mari producători mondiali de automobile.

viewscnt
Afla mai multe despre
nissan
electrificare