Noi elemente de siguranță în trafic vor deveni obligatorii pentru toate vehiculele din UE

Noi elemente de siguranță în trafic vor deveni obligatorii pentru toate vehiculele din UE
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 27 mar 2019

Începând cu 2022, va deveni obligatorie introducerea în vehiculele europene a unor noi tehnologii de siguranță pentru a proteja pasagerii, pietonii și bicicliștii, potrivit unui acord la nivelul instituțiilor UE.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Parlamentul European, Consiliul UE și Comisia Europeană  au ajuns, marți, la un acord politic provizoriu pe tema regulamentului revizuit privind siguranța generală în trafic, regulament prin care sunt introduse noi elemente de siguranță pentru vehiculele din Uniunea Europeană. 

INTERVIU: Efectele controversatei Directive privind drepturile de autor CITEȘTE ȘI INTERVIU: Efectele controversatei Directive privind drepturile de autor

Comisia estimează ca măsurile propuse vor ajuta la salvarea a peste 25.000 de vieți și la evitarea a cel puțin 140.000 de vătămări corporale grave până în 2038.

Prețuri transparente la principalele companii de rent-a-car în Europa, în urma presiunii Comisiei Europene. Condițiile pe care s-au angajat să le respecte companiile de rent-a-car CITEȘTE ȘI Prețuri transparente la principalele companii de rent-a-car în Europa, în urma presiunii Comisiei Europene. Condițiile pe care s-au angajat să le respecte companiile de rent-a-car

Acestea vor contribui la obiectivul pe termen lung al UE de a ajunge la aproape zero decese și vătămări corporale grave până în 2050  - așa-numita “Viziune zero”, arată Executivul UE într-un comunicat.

Printre noile elemente de siguranță obligatorii se numără:

  1. Pentru autoturisme, camionete, camioane și autobuze: sisteme de avertizare în caz de somnolență și de neatenție a conducătorului auto (de exemplu, utilizarea telefoanelor inteligente în timpul conducerii), asistență inteligentă pentru controlul vitezei, sisteme de siguranță la mersul în marșarier cu cameră de luat vederi sau cu senzori și dispozitive de înregistrare a datelor în caz de accident („cutia neagră”).
  2. Pentru autoturisme și camionete: asistență pentru menținerea benzii de circulație, sisteme avansate de frânare de urgență și centuri de siguranță îmbunătățite în urma testelor de impact.
  3. Pentru camioane și autobuze: cerințe specifice de îmbunătățire a vizibilității directe a șoferilor de autobuz și de camion și de eliminare a unghiurilor moarte, precum și sisteme frontale și laterale ale vehiculului pentru a detecta și a avertiza cu privire la prezența participanților la trafic vulnerabili, în special la efectuarea virajelor.

Noi elemente de siguranță în trafic vor deveni obligatorii pentru toate vehiculele din UE

Pe lângă protecția cetățenilor pe drumurile europene, noile elemente avansate de siguranță vor ajuta conducătorii auto să se obișnuiască treptat cu noile sisteme de asistență pentru conducere.

“Creșterea gradului de automatizare oferă un potențial semnificativ pentru compensarea erorilor umane și asigură noi soluții de mobilitate pentru persoanele în vârstă și pentru cele cu deficiențe fizice. Toate acestea ar trebui să sporească încrederea și acceptarea de către public a automobilelor automatizate, sprijinind tranziția către conducerea autonomă”, notează Comisia.

Acordul politic la care au ajuns Parlamentul European, Consiliul și Comisia în urma așa-numitelor negocieri din cadrul trilogului face în prezent obiectul unei aprobări formale din partea Parlamentului European și a Consiliului. Noile elemente de siguranță vor deveni obligatorii începând cu 2022, cu excepția vizibilității directe pentru autobuze și camioane și extinderea zonei de impact a capului la autoturisme și camionete, care vor urma mai târziu din cauza modificărilor structurale de proiectare necesare.

viewscnt
Afla mai multe despre
comisia europeana
acord politic provizoriu
elemente siguranta auto
sisteme avertizare
unghi mort
cutia neagra auto