Noi "metrouri ușoare": Linia tramvaielor 1 și 10 din Capitală va fi delimitată de restul traficului printr-un gard, investiția fiind de peste 6 milioane de lei

Noi "metrouri ușoare": Linia tramvaielor 1 și 10 din Capitală va fi delimitată de restul traficului printr-un gard, investiția fiind de peste 6 milioane de lei
Profit.ro
Profit.ro
scris 28 mar 2018

Primăria Capitalei va delimita traficul auto de cei aproape 22 de kilometri ai liniei de tramvaie 1 și 10, urmând să investească peste 6 milioane de lei în montarea unui gard de oțel, după modelul liniilor tramvaielor 41 și 21, potrivit unui proiect de hotărâre aprobat miercuri de Consiliul General al Municipiului București (CGMB).

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Circulația tramvaielor pe traseul liniei 1/10 este îngreunată de cea a autovehiculelor care pătrund pe ampriza liniei de tramvai, neputându-se asigura o frecvență de circulație constantă, conform graficelor stabilite. Aplicarea acestui tip de reglementare a circulației rutiere contribuie la creșterea vitezei de exploatare a tramvaielor și o frecvență mai bună de circulație a acestora, ceea ce este în beneficiul cetățenilor”, se arată în expunerea de motive, scrie News.ro.

Municipalitatea va monta un gard din oțel, după modelul liniilor de tramvaie 41 și 21, care să delimiteze linia tramvaielor de traficul auto general, pe un traseu de aproximativ 21,6 kilometri, exceptând intersecțiile, zonele de acces și zona peroanelor.

VIDEO Mașina Uber care a lovit mortal o femeie avea dezactivate sistemele de detecție standard CITEȘTE ȘI VIDEO Mașina Uber care a lovit mortal o femeie avea dezactivate sistemele de detecție standard

Municipalitatea arată că separarea liniei de tramvai de restul traficului duce la creșterea medie a vitezei, precum și la creșterea numărului de călători cu aproape 440 de călători/oră/sens pentru linia 1 și de aproximativ 450 de călători/oră/sens pentru linia 10, iar venitul suplimentar să fie de 417.924 de lei pe lună.

„Un alt avantaj va fi acela de diminuare a accidentelor cu terți participanți la trafic și pietoni care nu vor mai avea acces la intersecția cu calea de rulare a tramvaielor, decât prin locuri prestabilite”, se mai arată în proiect.

Investiția este estimată la 6,28 de milioane de lei.

Astfel de lucrări, care permit practic circulația tramvaielor în regim de "metrou ușor", cum sunt denumite astfel de investiții care împiedică intrarea mașinilor pe linie, au fost efectuate și pentru linia de tramvai 41 (Ghencea-Piața Presei Libere) și sunt programate și pentru linia 21 (Piața Sfântu Gheorghe-Colentina).

viewscnt
Afla mai multe despre
cgmb
primaria bucuresti