Numărul zborurilor întârziate ale Tarom a crescut cu o treime anul trecut. Compania plătește anual peste jumătate de milion de euro despăgubiri pasagerilor

Numărul zborurilor întârziate ale Tarom a crescut cu o treime anul trecut. Compania plătește anual peste jumătate de milion de euro despăgubiri pasagerilor
Ovidiu Bărbulescu
Ovidiu Bărbulescu
scris 20 iul 2019

În 2018, Compania Națională de Transporturi Aeriene Tarom a înregistrat o creștere semnificativă a curselor întârziate comparativ cu anul 2017. Astfel, totalul curselor cu întârzieri a crescut cu 33% anul trecut, în condițiile în care Tarom plătește pasagerilor, anual, peste jumătate de milion de euro despăgubiri pentru întârzierile de peste 3 ore., conform datelor analizate de Profit.ro.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

1 aprilie - Profit Health.forum Radiografia cheltuielilor din sănătate - cu sprijinul: Arpim, Bristol Meyers Squibb, Roche, Stada, MSD, UCB Pharma Romania
9 aprilie - Eveniment Profit.ro - Investiții vs Deficit: Provocări și riscuri sub impactul datoriei și deficitelor publice în creștere
23 aprilie - Maratonul de Educație Financiară

De ce este important: Tarom și companiile low cost Wizz Air, Blue Air și Ryanair sunt campioanele întârzierilor sau zborurilor anulate, potrivit uneia dintre firmele specializate în desbăgubiri pentru astfel de cazuri.

Potrivit datelor oficiale furnizate de compania națională, în anul 2016 au fost înregistrate 2.762 de zboruri întârziate, dar Tarom arată că, în 379 din cazuri, întârzierile au avut loc din motive neimputabile transportatorului, precum condiții meteorologice sau / și restricții de trafic aerian.

Anul 2017 nu a cunoscut cu o schimbare notabilă a situației, având în vedere că au fost înregistrate 2.760 de zboruri întârziate, din care 597 din motive neimputabile transportatorului, portrivit aceleiași surse.

În schimb, în 2018 Tarom a înregistrat 3.682 de zboruri întârziate, adică cu 922 de zboruri mai multe decât în anul precedent, respectiv o creștere proporțională de 33,4%.

Boc vrea metrou în Cluj-Napoca și are ofertă: Peste 20 de firme înscrise CITEȘTE ȘI Boc vrea metrou în Cluj-Napoca și are ofertă: Peste 20 de firme înscrise

Tarom susține însă că 871 din cursele întârziate, deci cea mai mare parte a creșterii întârzierilor de anul trecut, sunt cauzate tot de motive neimputabile transportatorului, precum condițiile meteorologice incompatabile cu desfășurarea zborului (sau care au condus la îngreunarea procesului de degivrare a aeronavelor), restricții de trafic aerian, defecțiuni tehnice ale aeronavelor, impactul unor întârzieri asupra programului de operare al altor zboruri (rotația aeronavelor).

În ce privește situația curentă, pe primele 5 luni din 2019, Tarom a înregistrat 1.233 zboruri întârziate, din care 326 din motive neimputabile companie.

Tarom subliniază însă că zborurile cu o întârziere de peste 3 ore, pentru care pasagerii sunt îndreptățiți, cu excepția cazurilor de forță majoră, la compensații financiare, reprezintă doar 0,5% din totalul zborurilor operate într-un an. Totodată, zborurile anulate au reprezentat aproximativ 0,4% din totalul zborurilor efectuate de către TAROM.

Referitor la situația despăgubirilor contractuale și legale acordate pasagerilor afectați de întârzieri sau anulări, valoarea acestora a fost de 514.919 euro în anul 2016, 562.499 euro în anul 2017, 580.483 euro în anul 2018 și, respectiv, 259.562 euro în primele 3 luni ale anului curent.

Guvernul începe tăierile: O parte dintre studenți își iau adio de la călătorii gratuite cu trenul CITEȘTE ȘI Guvernul începe tăierile: O parte dintre studenți își iau adio de la călătorii gratuite cu trenul

Conform sursei citate, alte motive decât cele menționate și cu frecvență mai redusă, dar care au generat neregularități de zbor au fost greve ale unor autorități guvernamentale sau aeroportuare ce au afectat operațiunile de zbor, motive legate de echipaje sau operațiuni de zbor, deficiențe neprevăzute ale unor sisteme informatice - sistem de rezervări, sistem înregistrare pasageri, plan de zbor -, motive legate de serviciile de handling la sol-rampă, combustibil sau catering, avarierea unor aeronave în timpul staționării sau al manevrelor la sol de către părți terțe.

Tarom a căzut anul acesta în topul mondial al companiilor aeriene, stabilit în funcție de punctualitate, servicii și modul de gestionare a cererilor de compensații din partea pasagerilor. Astfel, Tarom s-a clasat pe locul 55 din 72 printre companiile aeriene, în funcție de punctualitate, servicii și gestionarea cererilor de compensații, coborând 6 poziții față de anul trecut, iar aeroportul Otopeni, într-un alt top pe acest segment, ocupă locul 129 din 132, mai jos cu 13 poziții față de anul precedent, conform unui studiu AirHelp.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
intarzieri
zbor
despagubiri
pasager
crestere
treime