Parchetul Parisului cere un proces împotriva Air France și o abandonare a procedurilor contra Airbus în urma anchetei cu privire la prăbușirea zborului Paris-Rio AF447 în 2009

Parchetul Parisului cere un proces împotriva Air France și o abandonare a procedurilor contra Airbus în urma anchetei cu privire la prăbușirea zborului Paris-Rio AF447 în 2009
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 iul 2019

Parchetul Parisului cere un proces la un tribunal corecțional împotriva companiei aeriene Air France și abandonarea procedurilor vizând producătorul de avioane Airbus, în urma unei anchete cu privire la prăbușirea zborului Rio-Paris, soldat cu 228 de morți, în 2009, au declarat miercuri surse concordante pentru AFP.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Parchetul consideră că Airbus ”a comis o neglijență și o imprudență” prin faptul că nu le-a furnizat piloților săi suficiente informații despre procedura de adoptat în cazul unor anomalii legate de sonde ce permit controlarea vitezei aeronavei, după o serie de incidente de același fel, în cursul lunilor precedente, potrivit rechizitoriului său, datat la 12 iulie, de care AFP scrie că are cunoștință, scrie News.ro.

Invers, el a apreciat că nu există acuzații suficiente împotriva constructorului de avioane pentru a-l trimite în fața unui complet corecțional.

Tesla a redus numărul variantelor Model X și Model S și a ajustat prețurile, pentru a susține vânzările CITEȘTE ȘI Tesla a redus numărul variantelor Model X și Model S și a ajustat prețurile, pentru a susține vânzările

Judecătorilor de instrucție le revine de-acum sarcina să dea curs rechzitoriului și să decidă, astfel, să dispună un proces doar împotriva companiei aeriene.

La 1 iunie 2009, zborul AF447 s-a prăbușit în Oceanul Atlantic. Cei 228 de pasageri și membri ai echipajului, de 34 de naționalități, au murit în accident - cel mai sângeros din istoria companiei franceze.

În această procedură, care durează de zece ani, cele două întreprinderi au fost inculpate, în 2011, cu privire la ”omucideri involuntare”.

Punctul de pornire al catastrofei a fost jivrajul în zbor al sondelor de tip Pilot, care a condus la o dereglare a măsurătorii vitezei Airbusului A330 și care a dezorientat piloții până la oprirea avionului.

De atunci, ancheta a condus la o bătălie de experimente în vederea stabilirii responsabilităților în înlănțuirea evenimentelor ce au condus la prăbușirea aeronavei, iar părțile civile exercită presiuni ca Airbus și Air France să fie judecate amândouă.

În 2012, prima experiză a indicat trei deficiențe ale echipajului, probleme tehnice și un deficit de informații al piloților în cazul jivrajului sondelor, în pofida recrudescenței unor incidente anterioare semnalate Airbus.

Guvernul începe tăierile: O parte dintre studenți își iau adio de la călătorii gratuite cu trenul CITEȘTE ȘI Guvernul începe tăierile: O parte dintre studenți își iau adio de la călătorii gratuite cu trenul

Constructorul a solicitat atunci o contra-expertiză, care punea accentul asupra unei ”reacții inadecvate a echipajului” și unor deficiențe ale Air France.

Considerând ancheta prea favorabilă Airbus, rude ale victimelor și compania aeriană au atacat raportul la Curtea de Apel de la Paris, care a dispus anularea acestuia și redeschiderea anchetei.

Însă ultima contra-expertiză, al cărei raport a fost predat în decembrie 2017, a provocat din nou indignarea părților civile.

”Cauza directă” a accidentului, afirmă experți în acest raport, ”rezultă în acțiuni inadecvate în pilotareea manuală” a echipajului și tind să disculpe Airbus.

viewscnt
Afla mai multe despre
airbus
prabusire zbor