Pe fondul Brexit-ului, producătorii auto își mută directorii din Marea Britanie în România, Ungaria și Bulgaria

Pe fondul Brexit-ului, producătorii auto își mută directorii din Marea Britanie în România, Ungaria și Bulgaria
Florentina Dragu
Florentina Dragu
scris 19 sep 2016

Îngrijorați din cauza eventualelor efecte negative ale Brexit-ului asupra afacerilor din Marea Britanie, producătorii auto își îndreaptă atenția spre statele din estul continentului, în special România, Ungaria și Bulgaria pentru coordonarea activităților de cercetare și dezvoltare (R&D), dar și a achizițiilor, potrivit firmei de recrutare DHR International.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault, Daimler, Audi și Jaguar sunt câteva dintre companiile care au anunțat că au deschis sau urmează să înființeze noi centre de operațiuni în Europa de Est, mai multe poziții de conducere din departamentele de R&D și achiziții fiind relocate din Marea Britanie către state precum România, Ungaria și Bulgaria, arată firma de recrutare, citată de publicația britanică de business cityam.com.

Totodată, producătorii auto analizează și relocarea unor poziții de conducere pentru gestionarea lanțului de aprovizionare, în condițiile în care Europa de Est oferă costuri scăzute.

VIDEO Manuel Costescu, șeful Investițiilor Străine, anunț la Profit Live: BMW vrea IT-ul românesc CITEȘTE ȘI VIDEO Manuel Costescu, șeful Investițiilor Străine, anunț la Profit Live: BMW vrea IT-ul românesc

“Chiar dacă nu va fi o transformare peste noapte, se pare că această tendință va crește în următorii doi ani, atât printre producători, cât și printre furnizori, pe măsură ce aceștia încearcă să își maximalizeze capitalul intelectual și să își consolideze operațiunile în mai puține locații-cheie, limitând, în același timp, costurile“, spune Frank Smeekes, managing partener DHR International.

Potrivit lui Smeekes, chiar dacă relocarea în afara Marii Britanii ar putea însemna salarii mai mici cu până la 40% pentru executivi, aceștia ar putea fi tentați de chiriile mici. De exemplu, nivelul chiriilor în orașele din Bulgaria este cu 86% mai scăzut decât în capitala Regatului Unit.  

“Companiile auto vor fi nevoite să investească timp și resurse ca să identifice, să atragă și să păstreze candidați eligibili. Dacă personalul existent refuză să se mute în afara Marii Britanii, atunci concurența pentru a atrage talentul local sau oameni dispuși să se mute cu serviciul s-ar putea intensifica“, crede Smeekes.

viewscnt
Afla mai multe despre
brexit
producatori auto
directori
europa est
relocare