Piața auto din Germania, afectată grav de criza de semiconductori, a trecut pe minus. Dacia a acumulat o nouă pierdere

Piața auto din Germania, afectată grav de criza de semiconductori, a trecut pe minus. Dacia a acumulat o nouă pierdere
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 8 oct 2021

Germania este una dintre cele mai afectate piețe auto din Europa de criza de cipuri, care îi împiedică pe constructori să producă volumul de mașini pe care piața îl cere. Luna septembrie a adus o nouă scădere pentru vânzările de automobile, una care a afectat și marca Dacia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Vânzările Dacia din Germania sunt în continuare mai mici decât cele din 2020, ca urmare a scăderilor masive din piață, generate de criza de semiconductori. Fabrica Dacia din România a fost nevoită să-și întrerupă în mod repetat producția, astfel că livrările către clienții din Europa, inclusiv din Germania, s-au diminuat. Datele KBA arată că, în septembrie, Dacia a înmatriculat numai 2.978 autoturisme, cu 20,5% mai puține decât anul trecut, cota de piață a mărcii fiind de 1,5%, în ușoară creștere, dat fiind faptul că scăderea totală a pieței a fost mai mare, de 25,7%, una dintre cele mai mari din acest an de pe cea mai mare piață auto din Europa.

În total, s-au înmatriculat 196.972 de autoturisme, din care doar câteva mărci au înregistrat creșteri, în top fiind Tesla (7.903 unități, +157%), Suzuki (4.299, +50%), Polestar (311, +108,7%), DS (179, +73,8%). Printre cele mai mari scăderi au avut Audi, -38%, Citroen, -38%, Fiat, -31%, Ford, -51%, Peugeot, -49%, Skoda, -47%, VW, -23%.

Dacia Spring a depășit VW ID.3 și Fiat 500e, în Franța. Ce se întâmplă în România cu primele livrări CITEȘTE ȘI Dacia Spring a depășit VW ID.3 și Fiat 500e, în Franța. Ce se întâmplă în România cu primele livrări

După nouă luni, Dacia este puternic trasă în jos de cele două crize cau au acaparat industria auto, având o scădere importantă, 17,6%, pe o piață care a scăzut cu 1,2% și care are jumătate din jucători în zona de creștere, iar jumătate din cei cu scăderi au doar pierderi mici, sub 10 procente. Nunmărul total de autoturisme înmatriculate de Dacia în 2021, în Germania, este de 27.872 unități, ceea ce-i asigură o cotă de piață de 1,4%. Liderul pieței, VW, care are o cotă de piață de aproape 20%, are o creștere de 7,2 procente, după nouă luni.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari germania
vanzari dacia
dacia germania
dacia vs tesla