Piața auto: România a rămas singura țară pe minus, din UE

Piața auto: România a rămas singura țară pe minus, din UE
scris 16 iul 2021

Piața europeană de autoturisme a crescut în luna iunie, chiar dacă procentul a fost mai mic decât în lunile anterioare. Unul dintre motive este faptul că baza de raportare de anul trecut a fost deja mare, dar sunt importante și evoluțiile negative de pe unele piețe, între care și cea a Franței.

Înmatriculările de autoturisme din Uniunea Europeană au depășit în iunie pragul de 1 milion de unități, pentru a doua oară în prima jumătate a anului. Cele 1,05 milioane de autoturisme înmatriculate sunt cu 10,4% mai mari decât cele înregistrate în urmă cu un an, însă mult mai mici decât cele din 2019, înainte de pandemie. Austria (-2,3%) și Franța (-14,7%) sunt principalele țări care au tras în jos acest rezultat, în timp ce Germania (+24,5%), Italia (+12,6%) sau Suedia (+45,9%) sunt printre țările cu creșteri mari, procentuale sau de volum.

Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial CITEȘTE ȘI Transformarea digitală, răspunsul industriei asigurărilor la provocările pandemiei. Emiterea și plata online a polițelor au crescut exponențial

România s-a situat undeva la mijlocul țărilor cu creștere, având în luna iunie un avans al înmatriculărilor peste media europeană (16,7%), ceea ce reprezintă cea mai bună veste pentru industria auto locală. Vestea proastă este dată de faptul că România a rămas singura țară din UE care mai înregistrează scădere a înmatriculărilor, comparativ cu anul trecut. Cu un volum de 47.169 de unități, România are cu 4,9% mai puține înmatriculări față de prima jumătate din 2020.

În total, UE are un avans de peste 25% în primele șase luni ale anului, cu 5,3 milioane de autoturisme înmatriculate în acest an, cu mai mult de 1 milion de vehicule în plus, comparativ cu anul trecut. Italia, Grecia, Croația, dar și Franța sau Spania au înregistrat creșteri substanțiale, care au contribuit la evoluția bună a pieței auto din UE.

2021, anul prevenției în business. Ce soluții au companiile în dificultate pentru redresare? CITEȘTE ȘI 2021, anul prevenției în business. Ce soluții au companiile în dificultate pentru redresare?

Și din punct de vedere al mărcilor și constructorilor situația nu este deloc în favoarea României. Dacia a încheiat luna iunie cu o scădere de 5,6%, cu numai 42.438 unități înmatriculate, contribuind la scăderea de 18 procente a Grupului Renault. Rezultatul slab al celor de la Dacia vine pe fondul unor creșteri mari ale competitorilor, ceea ce înseamnă o nouă pierdere a cotei de piață. Din fericire, după șase luni, Dacia are un avans de 16,5%, cu 181.528 autoturisme înmatriculate, cu circa 25.000 de autoturisme în plus față de anul trecut.

Grupul Renault are un plus de 7,7% în intervalul ianuarie – iunie, fiind cea mai mică creștere din piață. Nici Ford nu stă cu mult mai bine, cu 9,6% în plus, în condițiile în care toate celelalte grupuri au creșteri cu două cifre. VW a crescut cu 26,5%, Stellantis, cu 31%, Hyundai Group, cu 37%, BMW Group, cu 31,2% și Daimler, cu 18,3%.

viewscnt
Afla mai multe despre
inmatriculari romania
piata auto romania
piata auto
masini electrice
vanzari masini electrice
program rabla plus