Compania chineză Great Wall, care distribuie pe piața din Europa marca electrică Ora, a anunțat că-și închide biroul european, din cauza condițiilor dure cu care se confruntă vehiculele electrice și iminentei taxe vamale anunțate de Comisia Europeană.
Great Wall avea circa 100 de angajați în Munchen, Germania, care coordonau importurile și distribuția mașinilor sale. Aceștia au fost concediați, începând cu 31 august, potrivit Automotive News, care citează oficiali ai constructorului chinez.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Vânzările de mașini ale Great Wall nu vor fi oprite, dar coordonarea vânzărilor nu se va mai face din Europa, ci direct din China. Ora este prezentă doar pe câteva piețe, Germania și Marea Britanie fiind printre cele mai importante. „Aceasta este mai degrabă o schimbare organizațională și de optimizare în lumina condițiilor dure de piață”, au declarat reprezentanții GW, care au făcut referire directă la viitoarele taxe pe care Europa vrea să le introducă pentru vehiculele produse în China.
„Acest lucru creează o incertitudine foarte mare pentru o companie ca a noastră cu un portofoliu de vehicule electrice”, a spus purtătorul de cuvânt.
În același timp, purtătorul de cuvânt al Great Wall a spus că această situație poate duce la accelerarea planurilor de investiții într-o fabrică locală, pentru a evita astfel tarifele vamale. Pentru prima dată se discută și despre o posibilă vânzare de mașini cu combustie în Europa, în această eră a electrificării. Great Wall a mai vândut întrecut automobile cu combustie în Europa, inclusiv în România, însă mașinile nu s-au bucurat de un real succes de piață.
Creșterea tarifelor ar putea accelera planurile inițiale ale Great Wall de a înființa o fabrică în Europa, a adăugat purtătorul de cuvânt. Germania, Ungaria sau Republica Cehă ar putea fi locații pentru o fabrică , a spus producătorul auto anul trecut.
CITEȘTE ȘI FOTO Porsche lansează 911 hibrid, dar cu un motor la fel de puternic pe benzinăInformațiile din interiorul companiei, preluate de presa germană, vorbesc despre „un mediu toxic” și de „lipsă de respect față de angajații europeni” și despre „dominația din China”.
Great Wall și-a deschis sediul central din München în 2021, cu roluri inclusiv de cercetare și dezvoltare, vânzări și management. Producătorul auto plănuia să ajungă la 300 de angajați până în 2022.
CITEȘTE ȘI Șeful Citroen: „Nu ne deranjează comparația cu Dacia”. C3 Aircross rivalizează cu Duster inclusiv la prețGreat Wall deține și o companie specializată în producția de baterii în Europa, Svolt Energy Technology, care tocmai a anunțat că și-a anulat planurile de deschidere a unei fabrici în Germania, din cauza pieței de automobile electrice volatilă.
Great Wall nu are volume prea mari vândute în Europa, cu aproape 1.700 de unități vândute în primele 4 luni ale acestui an. Cel mai vândut model a fost Ora 03, un model de oraș, care s-a vândut în 1.150 de unități.