Primăria Cluj-Napoca a reluat licitația pentru metrou

Primăria Cluj-Napoca a reluat licitația pentru metrou
Profit.ro
Profit.ro
scris 17 oct 2022

Licitația pentru metrou a fost reluată, după ce Guvernul a aprobat actualizarea indicatorii tehnico-economici, după o creștere de circa 35% a costurilor pentru realizarea acestuia.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor aferente obiectivului de investiție Magistrala I de metrou Cluj a fost reluată, având termen limită de depunere a ofertelor data de 28 octombrie 2022, arată Monitorul de Cluj.

Dacia dezvăluie planul mașinilor electrice fabricate în România. „Se va întâmpla, este scris deja.\ CITEȘTE ȘI Dacia dezvăluie planul mașinilor electrice fabricate în România. „Se va întâmpla, este scris deja."

Guvernul a aprobat săptămâna trecută actualizarea indicatorilor tehnico-economici pentru Magistrala I de metrou de la Cluj, astfel că licitația lansată de Primăria Cluj-Napoca încă din luna martie 2022 și suspendată în luna august, s-a reluat. Valoarea estimată a contractului este de peste 9 miliarde lei, iar firmele interesate au la dispoziție circa două săptămâni pentru a-și finaliza și depune ofertele.

Primăria a decis în august să suspende licitația pentru Magistrala I de metrou din Cluj, după ce a primit sesizări oficiale de la mari concerne interesate de realizarea Metroului că nu pot depune oferte în valoarea estimată, adică peste 6,6 miliarde lei fără TVA. Astfel, indicatorii tehnico-economici au fost actualizați și aprobați de administrațiile locale din Cluj și Florești, iar ulterior, de către Guvern. S-a aprobat o creștere de 35,7% a costurile aferente obiectivului de investiții.

Magistrala I de metrou Cluj este o linie de metrou ușor cu lungimea de 21 de kilometri, cu 19 stații subterane și 1 un depou suprateran, în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens), se arată în documentele publicate în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).

Noua valoare estimată pentru contract sunt de 9.064.456.067,00 lei fără TVA, din care valoarea estimată a lucrărilor de execuție este 8.666.341.418,31lei fără TVA, iar valoarea estimată a serviciilor de proiectare, expertizare tehnică, documentații tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/ autorizațiilor, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție, proiect tehnic și detalii de execuție, asistență tehnică este de 398.114.648,69 lei fără TVA.

Durata contractului este neschimbată: 96 de luni (8 ani). La evaluarea ofertelor, prețul va conta în proporție de 55%, restul punctajului urmând a fi acordat pentru propunerea tehnică.

Actualizarea indicatorilor tehnico-economici era singura modalitate prin care proiectul să poată continua în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență, a arătat municipalitatea.

viewscnt
Afla mai multe despre
metrou
cluj napoca