Problemele modelului electric VW ID.3 cu software-ul ar putea pune în pericol lansarea comercială. Integrarea softurilor - prin serverul dezvoltat în România de Continental

Problemele modelului electric VW ID.3 cu software-ul ar putea pune în pericol lansarea comercială. Integrarea softurilor - prin serverul dezvoltat în România de Continental
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 3 mar 2020

Volkswagen are probleme mai mari decât se aștepta cu modelul ID.3, după cum susține presa germană de specialitate, care scrie că este pusă în pericol lansarea comercială din vara acestui an. Integrarea softurilor se face prin serverul dezvoltat în România de Continental.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

„Probleme masive de software” este expresia folosită de publicațiile germane Manager Magazin și Automobilwoche, care scriu că integrarea modulelor de software nu reușește. Mare parte din ceea ce trebuie să fie serverul care să integreze codurile scrise de diferiți furnizori ai VW a fost dezvoltat de Continental, cu ajutorul echipelor din România. Se pare însă că programatorii care au încercat să aducă laolaltă celelalte coduri scrise de partenerii VW nu reușesc să le facă să funcționeze împreună.

Compania Continental anunțase încă de anul trecut că serverul este realizat de mai multe echipe din România. „Specialiști din mai multe locații din România au lucrat în echipe internaționale pentru dezvoltarea acestui produs. Ingineri din Sibiu, Iași și Timișoara au contribuit la realizarea și funcționarea serverului.”

Manager Magazin susține că problema esențială vine de la arhitectura software de bază, care ar fi fost dezvoltată „prea pe grabă”, fiind citați experți din interiorul VW. Această grabă a făcut ca unele elemente ale sistemului să nu comunice între ele corespunzător, să creeze blocaje ale sistemului. Testele cu ID.3 au condus, spun sursele citate, și la 300 de erori pe zi. Sunt implicați peste 10.000 de angajați ai companiei și furnizorilor pentru a rezolva această disfuncționalitate, însă este foarte posibil să fie amânată lansarea.

Reprezentanții gigantului Continental au declarat anterior, pentru Profit.ro, că procedura instalării manuale a softului a fost planificată cu mult timp în urmă, din cauza complexității acestui automobil.

FOTO Primele fotografii-spion cu noua Sandero Stepway CITEȘTE ȘI FOTO Primele fotografii-spion cu noua Sandero Stepway

 „Software-ul dezvoltat pentru VW ID.3 este extrem de complex, iar modelele fabricate pentru versiunea de pre-serie primesc o actualizare manuală. Această procedură a fost planificată de mult timp, deoarece efortul de dezvoltare este mult mai mare și mai complex pentru ID.3 decât pentru alte modele de serie.

ID.3 este primul vehicul produs de VW pe baza unei platforme noi, dezvoltate numai pentru mașini electrice și cu o arhitectură software și electronică complet nouă. Prin urmare, dezvoltările acestora trebuie să fie făcute în paralel, ceea ce a condus la această abordare.

Pentru noua platformă VW, dezvoltăm așa numitul In-Car Application Server, care este o unitate centrală de control ce gestionează, printre altele, schimbul de date electronice din vehicul, precum și actualizările software. Datorită responsabilității noastre într-un astfel de punct central din rețeaua de informații a vehiculului, suntem în contact strâns cu clientul nostru.”, a transmis pentru Profit.ro Continental.

ID.3 este primul autovehicul complet electric al VW, dezvoltat pe noua platformă MEB. Platforma ar urma să echipeze și modelele viitoare ale mărcii, dar și pe cele ale altor mărci din grup, dar în acest moment celelalte proiecte sunt și ele afectate.

Producția automobilului ID.3 a început deja la finele anului trecut, în uzina din Zwickau, Germania, însă mașinile au fost fabricate fără soft, urmând ca acesta să fie instalat manual, pe măsură ce era dezvoltat. Circa 20.000 de vehicule, care au fost sau urmează să fie fabricate erau prevăzute să fie parcate provizoriu, în diverse spații, până la momentul instalării manuale a softului.

viewscnt
Afla mai multe despre
vw id.3
probleme software id.3
continental romania
continental id.3