Repornirea uzinei Audi din Bruxelles a eșuat, deși managementul a făcut eforturi de dialog cu angajații, fiind schimbat inclusiv directorul. Tensiunile au ajuns la un nivel fără precedent, fiind incendiate anvelope în fața uzinei.
Patru anvelope de mașină așezate pentru a simula sigla Audi, au fost incendiat de angajații uzinei de automobile din Bruxelles, aflați în plin protest. Uzina a fost în pauza de vară, obișnuită, însă la întoarcerea din vacanță angajații au refuzat să revină la muncă. Totul a pornit de la anunțul făcut de Audi, privind posibila închidere a uzinei, pe fondul scăderii vânzărilor de mașini electrice. Compania germană, parte a grupului VW, a susținut că începe discuțiile cu partenerii sociali, pentru a găsi cele mai bune soluții, dar a dorit să reînceapă producția de mașini Q8 e-tron, pentru moment, pentru a onora comenzile existente.
După câteva zile de controverse și refuzul angajaților de a reporni activitatea, Audi a decis să schimbe directorul fabricii, pentru a reduce tensiunile existente.
31 octombrie - Maratonul de Educație Financiară
5 noiembrie - Gala Profit – Povești cu Profit... Made in Romania
14 noiembrie - Maratonul Agriculturii
Volker Germann, directorul uzinei Audi din Bruxelles, a fost înlocuit cu Thomas Bogus, cel care a coordonat în ultima perioadă ca project manager toate unitățile de producție pentru mașini electrice din Europa și China. „În calitate de director de fabrică, va conduce cu atenție uzina de la Bruxelles în această perioadă dificilă”, a transmis Audi, în speranța unei calmări a situației.
Nici asta nu i-a mulțumit însă pe angajați, astfel că fabrica a fost închisă complet și nimeni nu mai poate intra în uzină.
Momentele tensionate au inclus și furtul a circa 200 de chei ale mașinilor produse și aflate în curtea fabricii, mașini e-tron gata de livrare, pe care personalul le-a folosit drept obiect de negociere, după cum scrie presa locală.
Fabrica Audi din Belgia a fost prima care a produs automobile electrice, pentru marca premium germană, modelul e-tron, devenit ulterior Q8 e-tron, fiind simbolul tranziției la propulsia electrică, pentru Audi. Deși este unul performant, plin de tehnologie, vânzările lui Q8 e-tron s-au redus de la un an la altul, iar acum volumele nu mai justifică menținerea fabricii în activitate. Anul acesta, în primele șapte luni, s-au vândut circa 12.000 de automobile Q8 e-tron și Q8 e-tron Sportback, cu circa 4.000 mai puține decât în urmă cu un an.