PSA și FCA vor elimina mai multe modele și vor închide fabrici în China, după fuziune

PSA și FCA vor elimina mai multe modele și vor închide fabrici în China, după fuziune
scris 6 nov 2020

PSA Group și Fiat Chrysler Automobiles mai au foarte puțin până la momentul la care vor deveni o singură companie, Stellantis, și vor pune la un loc toate mărcile și modelele existente. Pe piața chineză, cele două companii sunt însă gata să elimine mai multe dintre produsele sale, dar și unele dintre uzine.

PSA și FCA vor renunța la o parte din modelele pe care le produc astăzi, din momentul în care vor fuziona sub „pălăria” Stellantis. În China, cea mai mare piață auto din lume, în care însă niciuna din cele două companii care își unesc destinele nu a reușit să se impună într-un mod spectaculos, afacerile vor avea de suferit pentru a se ajusta corespunzător. Potrivit unor declarații făcute de Phillippe de Rovira, într-o discuție cu analiștii financiari, „nu este rezonabil să ne gândim că vom continua cu atât de multe mărci, atât de multe platforme și atât de multe linii de mașini, dat fiind volumul pe care entitățile combinate îl fac”.

Șeful financiar al PSA a declarat, potrivit Automotive News, că PSA a vândut deja o fabrică operată împreună cu Dongfeng, partenerul din China al francezilor, și a mai închis încă una, astfel încât să reducă costurile fixe în cadrul parteneriatului cu Dongfeng.

VW va înlocui vehiculele cu combustie de pe o insulă grecească cu mașini electrice CITEȘTE ȘI VW va înlocui vehiculele cu combustie de pe o insulă grecească cu mașini electrice

PSA a avut vremuri mult mai bune în China, în 2014, când vindea peste 700.000 de vehicule anual, totul prăbușindu-se până la 119.000 anul trecut și mai puțin de 50.000 în 2020.

În același timp, FCA nu are o activitate prea intensă în China, fiind prezentă doar marca Jeep, care produce modelele pentru piața locală într-o uzină deținută în parteneriat cu GAC Motor. Vânzările din acest an ale Jeep în China nu au depășit 30.000 de unități.

Evoluția deloc favorabilă a fost determinată de avântul pe care l-au luat mărcile japoneze pe piața din China, în paralel cu extinderea masivă a producției de vehicule chinezești, care au acoperit treptat toată gama de vehicule, la toate calitățile posibile.

Planurile pentru anii următori includ concedieri masive, un prag de profitabilitate de 150.000 de vehicule anual, cu o țintă pentru 2021 de 250.000 vehicule. Pentru 2025, planul prevede 400.000 de unități vândute de Stellantis în China.

PSA și FCA au estimat că anunțul încheierii fuziunii va fi făcut în primul trimestru al anului 2021.

viewscnt
Afla mai multe despre
psa group
fuziune psa fca
fuziune psa fiat
carlos tavares
donfeng actiuni psa