Răsturnare de situație: Volkswagen și Skoda se gândesc la Bulgaria sau România pentru noua uzină a grupului. Cele două mărci își dispută poziția de coordonator al viitoarei uzine

Răsturnare de situație: Volkswagen și Skoda se gândesc la Bulgaria sau România pentru noua uzină a grupului. Cele două mărci își dispută poziția de coordonator al viitoarei uzine
scris 26 nov 2018

Deși anterior România părea ieșită din calculele celui mai mare constructor de automobile pentru o nouă uzină, ce va fi construită în Europa de Est, ultimele date, prezentate de publicația germană Automobilwoche, relevă că decizia nu a fost încă luată, că România și Bulgaria se află pe lista celor de la VW și că există o dispută între marca VW și Skoda privind dreptul de paternitate al viitoarei uzine.

Grupul Volkswagen a luat o decizie definitivă în privința viitoarei generații Passat, care va fi mutată în Cehia, în actuala uzină Skoda, unde sunt fabricate și modelul Superb, dar și SUV-uri Skoda și SEAT. Problema apare după acest moment, deoarece Skoda are nevoie de noi spații industriale pentru modelele sale, în special SUV-ul Karoq.

Grupul a decis, astfel, să construiască o nouă uzină, și nu în Cehia, unde deja salariile au crescut la un nivel apropiat de țările vestice, ci într-una din țările din Est. Inițial, discuțiile au indicat Bulgaria sau Turcia, România fiind ieșită din calculele VW din cauza problemelor de infrastructură.

Acum, jurnaliștii germani citează surse din interiorul companiei care spun că există o dispută serioasă între Skoda, care vrea ca noua uzină să-i aparțină, deoarece acolo vor fi produse modele ale mărcii, și Volkswagen, care la fel de bine dorește să coordoneze proiectul și să genereze pentru companie locuri de muncă și producție. Sindicatele din VW au cerut conducerii companiei să le acorde această nouă uzină, însă președintele Consiliului de Supervizori, Hans Dieter Potsch, a declarat că nu exclude ca fabrica să aparțină celor de la Skoda.

O treime dintre români nu își permit un autoturism, cel mai ridicat procent din Uniunea Europeană CITEȘTE ȘI O treime dintre români nu își permit un autoturism, cel mai ridicat procent din Uniunea Europeană

În ceea ce privește zona, discuțiile vizează, conform sursei citate, Bulgaria sau România, pe de o parte, pentru un proiect greenfield, sau Polonia și Ungaria, pentru un proiect de conversie a unei uzine de motoare existente, pentru a putea fabrica automobile.

Ceea ce este important pentru România este faptul că se vorbește de până la 4.000 - 5.000 de locuri de muncă, o investiție de până la 1 miliard de euro și despre o producție care va fi exportată aproape în totalitate.

În mod normal, în acest moment al investiției, când încă nu a fost aleasă zona, compania nu face declarații și nu oferă informații, pentru a nu influența factorii importanți, inclusiv prețurile din zona de interes. Din acest motiv, este de așteptat o declarație oficială abia după achiziția terenului, negocierea condițiilor cu autoritățile și lansarea oficială a proiectului.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
volkswagen
skoda