Renault Group anunță creșterea veniturilor în trimestrul 3, pe fondul scăderilor vânzărilor mărcii Renault și a creșterilor Dacia

Renault Group anunță creșterea veniturilor în trimestrul 3, pe fondul scăderilor vânzărilor mărcii Renault și a creșterilor Dacia
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 21 oct 2022

Compania franceză Renault a reușit să obțină venituri mai mari cu 20,5% în intervalul iulie – septembrie, acesta fiind efectul schimbării strategiei companiei pe valoare și nu pe volum. În același timp, vânzările grupului au scăzut în trimestrul trei din cauza mărcii Renault, în timp ce Dacia continuă să crească.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault Group a obținut venituri de 9,8 miliarde euro în trimestrul al treilea al acestui an, din care 9 miliarde reprezintă venituri din afacerile cu automobile, în creștere cu 21,7%.

Vânzările întregului grup s-au ridicat la 481.000 de vehicule, în scădere cu 2,4% față de cele din anul anterior, dar rezultatul a fost influențat de scăderea importantă a segmentul LCV (-12,2%), unde un rol semnificativ l-a avut dispariția lui Dacia Dokker, respectiv de scăderea mărcii Renault (-4,8%), în special pe segmentul de autoturisme.

Marca Dacia a înregistrat un volum al vânzărilor pe trimestrul al treilea de 144.604 unități, în creștere cu 4,5%, rezultat care a consolidat creșterea mărcii din acest an. În septembrie, Dacia a reușit să vândă aproape 50.000 de autoturisme, cu o creștere de 3,7% față de luna similară din 2021.

Marca Renault a înregistrat în septembrie o nouă scădere a vânzărilor, de 1,7%, însă a fost mult mai aproape de o egalare a cifrelor din anul anterior, diferența fiind astfel de numai 2.000 de autovehicule.

Vânzările grupului Renault după nouă luni se ridică la 1,48 milioane de autovehicule, cu o scădere importantă, de 26,7%, ceea ce reprezintă peste 500.000 de autovehicule în minus comparativ cu anul anterior. Dintre acestea, vânzările Dacia au cumulat 423.000 de autovehicule, fiind mai mari cu 5,5%.

GRAFIC Creștere a vânzărilor Dacia, la nivel global, după trei trimestre. În Europa a vândut peste 40.000 de mașini în plus CITEȘTE ȘI GRAFIC Creștere a vânzărilor Dacia, la nivel global, după trei trimestre. În Europa a vândut peste 40.000 de mașini în plus

Renault spune că îmbunătățirea veniturilor a fost susținută de o evoluție puternică a canalelor cele mai profitabile, 70% din vânzări fiind realizate în retail, pe cinci din cele mai mari piețe din Europa.

Grupul francez evidențiază și situația comenzilor pentru noile modele, în condițiile în care fabricile nu pot în acest moment să onoreze pe termen scurt aceste comenzi. Astfel, Renault Megane E_Tech înregistrează peste 37.000 de comenzi, din caare cele mai multe sunt pentru versiunile superioare, SUV-ul Arkana are peste 60.000 de comenzi, majoritatea pentru motorizarea hibridă, Dacia Jogger, cel mai dinamic model al grupului în acest moment, are de asemenea peste 65.000 de comenzi, în special pentru versiunile mai scumpe.

Dacia Sandero rămâne cel mai vândut automobil al grupului Renault, atât la nivel global, cât ș în Europa, cu 165.000 de unități, urmat de Duster, cu 146.000 de unități, și de Renault Clio, cu 135.000 de unități.

Dacia Spring are un volum de comenzi care ajunge la 45.000 în acest an, potrivit Renault, fiind al treilea cel mai vândut automobil electric pe segmentul de retail, din Europa. Spring s-a vândut în 31.400 exemplare.

Renault confirmă că pe 8 noiembrie va prezenta „Capitolul 2” al strategiei Renaulution, moment în care sunt așteptate informațiile oficiale referitoare la planul de creare a noilor divizii, unități de business, bazate pe propulsie, una electrică și cealaltă termică, în care ar urma să fie inclusă și Uzina Mecanică din Mioveni.

„Renault Group progresează trimestru după trimestru. Creșterea activității în trimestrul 3 continuă să reflecte politica noastră comercială concentrată pe valoare, stabilită acum doi ani: îmbunătățirea politicilor de preț, optimizarea discounturilor comerciale și prioritizarea celor mai profitabile canale. Grupul începe de asemenea să beneficieze de înnoirea gamei cu un start promițător pentru Renault Megane E-Tech și lansare de succes a Dacia Jogger. Renault Austral, care este în prezent în plină lansare, întărește revenirea grupului în segmentul C. Toate acestea sunt metode care îmbunătățesc competitivitatea grupului și ne vor permite să obținem în 2022 obiectivele în timp ce așteptăm să dezvăluim noile ambiții pe termen mediu la Capital Market Day pe 8 noiembrie”, a declarat Thierry Pieton, CFO Renault Group.

Principala țintă financiară a grupului pentru acest an este o marjă operațională mai mare de 5 procente. 

viewscnt
Afla mai multe despre
renault vanzari
rezultate renault
megane e-tech
rezultate dacia
dacia vanzari