Renault începe separarea activităților, cu o companie dedicată reciclării automobilelor

Renault începe separarea activităților, cu o companie dedicată reciclării automobilelor
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 13 oct 2022

Grupul francez Renault a anunțat crearea unei noi entități numită The Future is Neutral, care va avea ca obiect de activitate „reciclarea în buclă închisă” pe întreg parcursul lanțului de viață al automobilului.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
23 mai - Maratonul Fondurilor Europene
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Renault țintește o cifră de afaceri de 2,3 miliarde euro cu noua companie de „economie circulară”, care va urmări automobilele de la stadiul de aprovizionare cu piese și materii prime până la ieșirea acestuia din uz. Compania nou înființată se va numi The Future Is NEUTRAL și își propune să devină un lider la scară industrială și europeană în economia circulară auto în buclă închisă, ca furnizor atât al altor producători cât și al întregii industrii auto. Compania va căuta clienți nu doar în grupul Renault, ci și în afara lui, la alți constructori auto.

Renault precizează că „The Future is NEUTRAL” va oferi acțiuni într-o cotă minoritară și altor parteneri, investitori externi, pentru o finanțare de până la 500 milioane de euro până în 2030.

Luca de Meo, CEO al Renault Group: „Azi facem un nou pas în îndeplinirea angajamentului nostru istoric privind dezvoltarea economiei circulare. Filialele noastre Gaia, Indra și Boone Comenor, precum și Refactory de la Flins au demonstrat deja capacitatea noastră de a desfășura activități creatoare de valoare din punct de vedere economic, social și benefice pentru mediu pe întreg ciclul de viață al vehiculelor. Profitând de această experiență și convinși de potențialul acestor activități, mergem mai departe și creăm The Future Is NEUTRAL care reunește o parte semnificativă a activelor noastre industriale și tehnologice, precum și rețeaua noastră de parteneri strategici. Misiunea sa este de a spori activitățile noastre prin aplicarea unor planuri strategice ambițioase și prin identificarea de noi clienți, propunând industriei auto confruntate cu provocările climatice, cu noile exigențe în domeniul reglementărilor și a tensiunilor tot mai accentuate generate de diminuarea resurselor, soluții de reciclare în buclă închisă, de la automobil la automobil. Ambiția noastră este de a duce reciclarea într-o nouă eră și de a deveni lider european în economia circulară auto”.

Activitatea viitoarei companii se va baza pe faptul că anual, în Europa, ies din uz peste 11 milioane de automobile, care includ, până la o pondere de 85% din componente, materiale reciclabile. În prezent se reciclează maxim 20 – 30% din automobilele ieșite din uz, astfel că diferența este sursa unui potențial business.

VIDEO&FOTO Premierul Ciucă s-a întâlnit la Mioveni cu șefii Renault și a testat Jogger Hybrid. „Avem proiecte uriașe la Dacia”. La companie vine un ajutor de stat CITEȘTE ȘI VIDEO&FOTO Premierul Ciucă s-a întâlnit la Mioveni cu șefii Renault și a testat Jogger Hybrid. „Avem proiecte uriașe la Dacia”. La companie vine un ajutor de stat

Jean-Philippe Bahuaud, CEO al The Future is NEUTRAL: „În sectorul auto, prima resursă sub-exploatată este mașina în sine, alcătuită în proporție de peste 85 % din metale și materiale plastice. The Future Is NEUTRAL reunește experiența și competențele necesare pentru a transforma acest potențial în noi factori de dezvoltare. Această nouă entitate are ca obiectiv să încurajeze industria auto în tranziția către neutralitatea în utilizarea resurselor, extrăgând din fiecare vehicul cea mai mare cantitate posibilă de materiale necesare pentru fabricarea unui nou model”.

The Future Is NEUTRAL se va baza pe „o rețea de filiale și de parteneri care asigură, de-a lungul întregului ciclu de viață al unui vehicul, colectarea de piese, de materiale și de baterii, provenite din diferite surse, de la rebuturi de uzină, la ateliere auto”.

Elementul central al noii companii va fi Gaia, o subsidiară care are activități în domeniul reparării bateriilor, a colectării și refolosirii pieselor și a reciclării materialelor recuperate la încheierea ciclului de viață al unei mașini, care funcționează deja în orașul francez Flins. Gaia deține alte două companii, împreună cu Suez: Indra , lider în tratarea vehiculelor scoase din uz din Franța, dispunând de 370 de centre, și Boone Comenor, expert în reciclarea deșeurilor metalice din industria auto.

viewscnt
Afla mai multe despre
renault
the future is neutral
reciclare baterii
reciclare masini electrice