Josep Maria Recasens, care în prezent conduce divizia de vehicule electrice Ampere și care a fost adus de Luca de Meo, în 2021, de la SEAT, a devenit Chief Strategy Product & Program Management Officer al Renault Group, cu efect imediat. Poziția este extrem de importantă pentru o companie auto, pentru că este locul în care se decid direcțiile de dezvoltare a noilor modele, noilor tehnologii și caroserii.
Josep Maria Recasens a ocupat aceeași funcție în cadrul SEAT SA, unde și-a pus amprenta pe gamele de produse ale celor două mărci, SEAT și Cupra, el fiind instalat în 2021 de Luca de Meo într-o funcție asemănătoare la Renault Group.
Ulterior, el a preluat conducerea diviziei Ampere, mai întâi ca Chief Operating Officer, apoi ca CEO. Simultan, a fost numit CEO peste operațiunile din Penisula Iberică ale Renault, regiune în care compania produce o parte din mașinile sale.
Recasens se va subordona direct lui Francois Provost și va face parte din Leadership Team, respectiv consiliul de conducere al companiei.
„Josep Maria Recasens va avea misiunea de a defini strategia care va permite Grupului să continue dinamica pozitivă în care se află, de a orienta deciziile privind gama de produse pentru următorii ani și de a coordona implementarea acestora pentru a asigura succesul viitoarelor game de vehicule”, spune Renault. Recasens va rămâne CEO al perimetrului Peninsula Iberică și, temporar, va continua să conducă Ampere.
„Reunirea strategiei, care stabilește direcția, cu entitatea Product & Planning, care ghidează alegerile de produs și direcțiile programelor, este un levier esențial pentru a câștiga în coerență și agilitate.
Josep Maria va prelua acest perimetru și va continua munca începută de Guido Haak, căruia îi mulțumesc sincer pentru implicare și pentru anii petrecuți împreună” a declarat François Provost, CEO Renault Group, care dă de înțeles că șeful de produse și planificare, Guido Haak, cu care Profit.ro a discutat anterior despre strategia de produse a Renault și Dacia, va părăsi compania.
Șeful Renault subliniază și faptul că „ambiția Ampere rămâne în centrul strategiei noastre, pentru a oferi clienților tehnologii electrice și software inovatoare și accesibile tuturor”, ceea ce confirmă direcția bazată pe propulsia electrică a constructorului francez.
Noul șef de strategie și produse spune că va extinde în tot grupul principiile din cadrul Ampere. „Prima mea prioritate va fi extinderea la nivelul întregii companii a unor principii care au stat la baza succesului Ampere: o focalizare puternică pe produs, o gestionare disciplinată a programelor și o viziune holistică asupra investițiilor” a declarat Josep Maria Recasens.
Josep Maria Recasens, absolvent de inginerie și deținător al unui MBA, și-a început activitatea la SEAT S.A în 2002, unde a ocupat, timp de aproape 20 de ani, diverse funcții în domeniile R&D, planificare de produs și coordonarea proiectelor internaționale, înainte de a fi numit Director Strategie, Secretar General și Director Afaceri Publice.
Începând din 2021 a venit la Renault unde a contribuit la implementarea strategiei Renaulution și la dezvoltarea strategiei de parteneriate a companiei.















