Rivian Automotive, susținut de Amazon.com, și-a revizuit în creștere prețul ofertei sale publice inițiale

Rivian Automotive, susținut de Amazon.com, și-a revizuit în creștere prețul ofertei sale publice inițiale
scris 7 nov 2021

Producătorul de automobile electrice Rivian Automotive, susținut de Amazon.com, și-a revizuit semnificativ în creștere prețul ofertei sale publice inițiale, vizând o evaluare de până la 65 de miliarde de dolari, transmite Reuters.

La începutul săptămânii, compania anunțase că are în vedere o evaluare de peste 53 de miliarde de dolari, la un preț de 62 de dolari pe acțiuni. Ulterior, Rivian a anunțat că se așteaptă acum să vândă 135 de milioan e de acțiuni la un preț de 72-74 dolari pe unitate, pentru a atrage pe 9 noiembrie aproape 10 miliarde de dolari, scrie News.ro.

Securizarea muncii de la distanță CITEȘTE ȘI Securizarea muncii de la distanță

Intervalul de preț a fost majorat datorită succesului unei runde de prezentare pentru investitori, acești anticipând că Rivian va fi următorul producător major de vehicule electrice într-un sector dominat de Tesla.

Oferta publică ar putea face din Rivian una din numai trei companii care au atras peste 8 miliarde de dolari în ultimul deceniu, după Alibaba și Facebook.

În timp ce startupul trebuie să ajungă la un volum semnificativ de vânzări de furgonete sau camionete, o evaluare de 65 de miliarde de dolari ar putea fi mai mare decât cea a grupului Stellantis, producătorul  automobilelor Fiat, aducându-l aproape de Ford și General Motors.

Rivian a investit masiv pentru a crește producția, inclusiv pentru camioneta sa de lux R1T, complet electrică, care a fost lansată în septembrie, învingând concurența rivalilor consacrați precum Tesla, General Motors și Ford.

Compania a atras aproximativ 55.400 de precomenzi pentru modelele R1T și R1S în Statele Unite și Canada, începând cu 31 octombrie.

Cum îți aduci afacerea în online CITEȘTE ȘI Cum îți aduci afacerea în online

Rivian a declarat că a început livrările R1T și a înregistrat venituri pentru cele trei luni încheiate la 30 septembrie. Pierderea netă pentru acea perioadă, totuși, se estimează că va crește din cauza costurilor de producție mai mari.

Piața vehiculelor electrice este în plină expansiune, consumatorii fiind mai atenți la mediu, și este văzută ca un simbol al luxului pentru multe mărci.

Tesla a produs un număr record de mașini în cel mai recent trimestru raportat, sugerând o cerere puternică de mașini electrice.

Amazon a comandat 100.000 de camionete electrice pentru livrări de la Rivian, ca parte a efortului mai amplu al gigantului comerțului electronic de a-și reduce amprenta de carbon. Cu toate acestea, Rivian se va confrunta cu concurența producătorilor de automobile atât pe piața de consum, cât și pe piața furgonetelor comerciale.

Ford a declarat că are peste 160.000 de comenzi pentru camioneta sa electrică F-150 Lightning și că o versiune electrică a camionetei sale comerciale Transit este ”complet epuizată”.

General Motors pregătește producția de camionete electrice pentru livrări, SUV-uri și camionete.

Morgan Stanley, Goldman Sachs și J.P. Morgan sunt principalii aranjori ai ofertei publice a Rivian. Evaluarea include acțiuni pe care subscriitorii le-ar putea exercita în cadrul opțiunii ”greenshoe”.

viewscnt
Afla mai multe despre
rivian automotive
amazon.com