România și Irlanda, singurele două țări cu creștere pe piața auto, din UE. Dacia își menține o creștere discretă

România și Irlanda, singurele două țări cu creștere pe piața auto, din UE. Dacia își menține o creștere discretă
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 22 nov 2020

Uniunea Europeană a înregistrat din nou o scădere a pieței auto, în octombrie, după ce luna septembrie avusese prima lună de creștere. Motivul este generat de revenirea pandemiei în statele mari ale Uniunii, dar și de referințele diferite din 2019, la care se raportează vânzările din acest an.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

România a avut cea mai bună evoluție în piața auto europeană, în luna octombrie, cu o creștere de 17,6%, la un volum de 12.523 autoturisme înmatriculate, fiind, de altfel, una din cele două țări cu creștere, alături de Irlanda, cu un plus de 5,4%.

Piața europeană de autoturisme a scăzut din nou, în luna a zecea, cu 7,8%, din care 7,1 procente au fost generate de marile piețe din vest: Germania, -3,6%, Franța, aproape 10%, Italia, -0,2%. Luna septembrie fusese prima lună de creștere după blocajul indus de pandemie, însă bucuria nu a durat foarte mult. Cu toate acestea, nivelul autoturismelor înmatriculate rămâne peste pragul de 1 milion de unități, cu speranța că în ultimele două luni ale anului situația s-ar putea remedia parțial.

După zece luni, piața auto are o scădere de 26,8%, comparativ cu anul anterior, și este limpede în acest moment că scăderea anuală se va situa între 25 și 30%, în funcție de evoluția greu de anticipat a pandemiei.

Și România se află în exact aceeași situație, chiar dacă ultimele luni au adus vânzări mai mari comparativ cu anul trecut. Cu un total de 97.124 unități înmatriculate, scăderea se ridică în acest moment la 27,4%, peste cea a UE, fiind înregistrate cu aproape 40.000 de autoturisme mai puține comparativ cu anul trecut.

ULTIMA ORĂ Șeful Renault, Luca de Meo, admite: Prețurile Dacia pot crește. Marca Dacia este una „anormală” CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Șeful Renault, Luca de Meo, admite: Prețurile Dacia pot crește. Marca Dacia este una „anormală”

Dacia a avut în octombrie o situație staționară, raportat la anul trecut, cu o creștere discretă, de 0,1%, cu 38,749 autoturisme, în timp ce pe întreg anul (zece luni), volumul vândut este de 329.868 autoturisme, cu 32,4% mai puține decât în 2019, în perioada similară.

Restul mărcilor înregsitrează scăderi apropiate de media UE, însă există și constructori care au reușit să salveze situația. Atât cei mai mulți dintre producătorii de mașini premium, care au scăderi între 10 și 20%, dar și unele mărci de volum, cum este Skoda (-18%), Kia (-18%) sau Toyota (-16,6%) au făcut față mai bine perioadei dificile din piață. De asemenea, mărci precum Opel, Mazda, Jaguar, au fost afectate mult mai sever și au pierderi de peste 40% față de volumele de anul trecut.

viewscnt
Afla mai multe despre
piata auto
inmatriculari ue
dacia vanzari europa
inmatriculari romania