Românii scot cele mai multe mașini la vânzare în martie, dar cel mai ridicat interes pentru cumpărare este în octombrie - studiu

Românii scot cele mai multe mașini la vânzare în martie, dar cel mai ridicat interes pentru cumpărare este în octombrie - studiu
scris 4 apr 2017

Martie și februarie sunt lunile în care românii scot cele mai multe autoturisme rulate la vânzare, potrivit unui studiu realizat de Autovit.ro. La polul opus, luna decembrie înregistrează cel mai mic număr de anunțuri.

Când scot românii la vânzare cele mai multe mașini?

Studiul evidențiază că numărul de anunțuri online cu mașini scoase la vânzare crește în primele 3 luni ale anului atingând un apogeu în martie, după care ofertele noi scad încet până în vară. În perioada mai-august, ofertele noi afișate de vânzători se situează la un nivel constant, dar cu aproximativ 25% mai scazut decât în martie.

Morgan Stanley: Prețurile mașinilor second-hand s-ar putea prăbuși cu 50% CITEȘTE ȘI Morgan Stanley: Prețurile mașinilor second-hand s-ar putea prăbuși cu 50%

În toamnă, ofertele noi încep să se înmulțească, startul fiind dat în luna septembrie, iar vârful fiind înregistrat în octombrie. Comparativ, în decembrie numărul ofertelor scade la cel mai mic nivel din întregul an.

Românii scot cele mai multe mașini la vânzare în martie, dar cel mai ridicat interes pentru cumpărare este în octombrie - studiu

Când își caută mașini românii?

Dacă cele mai multe oferte de mașini sunt afișate pe Autovit.ro în lunile de primăvară și toamnă, interesul pentru cumpărare este ridicat mai ales în luna octombrie. Cea mai abruptă scădere a interacțiunii între vânzători și cumpărători are loc în iunie, revitalizându-se ulterior. Nici în decembrie, cumpărătorii nu prea sunt interesați de ofertele existente pe piață, aceasta fiind luna în care atât oferta, cât și cererea sunt la un nivel scăzut.

Românii scot cele mai multe mașini la vânzare în martie, dar cel mai ridicat interes pentru cumpărare este în octombrie - studiu

Vara sau iarna? Coupe sau SUV?

Studiul evidențiază câteva diferențe și la nivelul unor categorii de mașini. Astfel, coupe-urile sunt scoase la vânzare în special în februarie și martie, iar interesul cumpărătorilor rămâne la un nivel crescut până în mai. Surprinzător, deși în lunile de vară interesul de cumpărare scade cu cel putin 20-25%, el revine în lunile de toamnă, deși ofertele nu mai sunt atât de multe ca în primăvară.

După cum era de așteptat, la modelele SUV cele mai multe oferte sunt afișate toamna, în octombrie și noiembrie, iar interesul de cumpărare este în perioada august-octombrie.

Studiul a fost efectuat pe un total de peste 180.000 de anunțuri afișate în intervalul ianuarie-decembrie 2016 și peste două milioane de interacțiuni înregistrate de platformă între vânzători și cumpărători. La  capitolul interacțiuni, raportul Autovit.ro însumează toate mesajele primite de către vânzători, în urma anunțului publicat.

Aparținând grupului global Naspers, Autovit.ro este prima platformă de anunțuri auto apărută în România, având o experiență de peste 15 ani pe piața de profil. Autovit.ro, una dintre cekle mai mari platforme online din România destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second hand integrează anunțuri din următoarele categorii: autoturisme second hand și noi, camioane și utilitare, motociclete, utilaje de construcții și mașini agricole, piese second hand.

viewscnt

Informaţiile publicate de Profit.ro pot fi preluate doar în limita a 500 de caractere şi cu citarea în lead a sursei cu link activ. Orice abatere de la această regulă constituie o încălcare a Legii 8/1996 privind dreptul de autor.

Afla mai multe despre
vanzare masini
autovit.ro
cumparare masini
masini second hand