Șantierul Naval Orșova pregătește investiții de 4,5 milioane lei în acest an. ”Cererea pe piața construcțiilor de nave este la un nivel scăzut, chiar mai scăzut decât în anul precedent”

Șantierul Naval Orșova pregătește investiții de 4,5 milioane lei în acest an. ”Cererea pe piața construcțiilor de nave este la un nivel scăzut, chiar mai scăzut decât în anul precedent”
scris 19 apr 2021

Șantierul Naval Orșova estimează un profit brut de 3,3 milioane lei în acest an și venituri totale de 72,79 milioane lei. Constructorul de nave fluviale și-a planificat investiții de 4,5 milioane lei în acest an, în achiziția de automacarale echipamente și mașinării și vrea să dea acționarilor dividende suplimentare de 7,08 milioane lei.

Indicatorii au fost aprobați în Adunarea Generală Ordinară a Acționarilor din 16 aprilie, scrie News.ro.

Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri CITEȘTE ȘI Cum să reîmprospătezi online aerul și...cifra de afaceri

Comparativ, compania a realizat în 2020 un profit net de 4,65 milioane lei, un profit brut de 5,04 milioane lei și venituri totale de 73,66 milioane lei.

”Dat fiind volumul însemnat al livrărilor intracomunitare în totalul cifrei de afaceri, pentru realizarea obiectivelor propuse este foarte importantă evoluția cursului valutar. Din acest punct de vedere, societatea va analiza oportunitatea încheierii și în anul 2021 a unor operațiuni de tip hedging, de protejare a cursului valutar (la finele anului 2020 sunt în derulare două astfel de contracte). Cheltuielile pentru investiții cuprinse în proiectul de BVC pe anul 2021, se cifrează la 923.000 euro, respectiv 4,5 milioane lei, cele mai importante obiective de investiții fiind achizitionarea unei automacarale de 50 tone, a cilindrilor hidraulici pentru cala de lansare și a unei mașini automate de debitat table cu plasama. Finanțarea acestora urmează a se asigura în exclusivitate din surse proprii”, arată compania.

Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I) CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)

Veniturile din exploatare (aferente livrărilor) prognozate sunt în valoare de 72,19 milioane lei (14,79 milioane euro), din care construcții nave: 13,62 milioane euro (92,1%).

”Cheltuielile aferente activității de exploatare estimate a se realiza prin BVC sunt de 68,89 milioane lei, ceea ce înseamnă proiecția unui profit brut de 3,3 milioane lei, preponderent din activitatea de constructie și reparație de nave, la sediul principal din Orșova”, arată compania.

Structura navelor contractate pentru a fi construite și livrate în anul 2021, la sediul principal din Orșova, totalizează 4.180 tone astfel: patru nave tanc tip Money Maker de 110 ml lungime și două nave tanc de 110 ml lungime. Beneficiarii externi ai acestor nave sunt cei tradiționali, în special firme din Olanda, ponderea deținând-o în continuare firma Rensen–Driessen Shipbuilding BV cu cinci contracte ferme încheiate la această dată, reprezentând 68,8% din totalul veniturilor estimate.

”Apreciem că cererea pe piața construcțiilor de nave este, în continuare, la un nivel scăzut, chiar mai scăzut decât în anul precedent datorită și efectelor pandemiei de COVID-19 la nivel mondial, ceea ce a influențat în foarte mare măsură și nivelul prețurilor de contractare. Conform estimărilor analiștilor, comerțul mondial pe segmentul transportului de marfă a scăzut cu circa 45% fata de anul 2019, iar numărul de comenzi noi pe piața construcțiilor de nave a scăzut cu circa 65%. Totodată, se fac cercetări de piața pentru găsirea de noi parteneri pentru închirierea salandelor, pe piața internă, dar și pe cea externă, existând informații privind reluarea activităților întrerupte în contextul epidemiologic generat de pandemie”, menționează compania.

Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer CITEȘTE ȘI Studiu EY: Companiile raportează scăderi ale cifrei de afaceri, însă doar 19% și-au revizuit politica de prețuri de transfer

Numărul actual de personal (373 angajați) asigură realizarea programului de producție al anului 2021, iar cheltuielile cu personalul au fost bugetate la un nivel apropiat de cel al anului 2020, se arată în documente.

Pentru sediul principal de la Orșova, veniturile sunt aferente unui număr de șapte nave, șase având la bază contracte ferme, iar un contract fiind în curs de perfectare. Dintre cele șapte contracte, șase privesc nave ce vor fi finalizate și livrate în anul 2021, iar un contract este aferent celei de-a doua navă costier ce a făcut obiectul litigiului cu firma Veka Shipbuilding și care, potrivit înțelegerii încheiate privind stingerea litigiului, ar trebui să fie încasată și livrată la începutul anului 2021.

”Conducerea societății are în analiză la acest moment și alte contracte care, după ce vor fi aprobate și semnate, vor contribui la pregătirea corespunzătoare a producției pentru anul 2022. La sucursala Agigea s-au avut în vedere realizarea de venituri din închirierea parțială a celor cinci salande aflate în patrimoniu la finele anului 2020, în acest sens fiind depuse oferte atât la companii interne cât și externe, dar și realizarea altor venituri din activitatea de reparații nave-la un nivel superior anului 2020”, mai arată compania.

Walmart investește în Cruise, divizia de mașini autonome a General Motors, în cadrul unei runde care ajunge la 2,75 miliarde dolari CITEȘTE ȘI Walmart investește în Cruise, divizia de mașini autonome a General Motors, în cadrul unei runde care ajunge la 2,75 miliarde dolari

De asemenea, acționarii au aprobat distribuirea de dividende suplimentare, prin repartizarea sumei de 7,08 milioane lei, din rezultatul reportat la 31 decembrie 2020, respectiv un dividend brut suplimentar de 0,62 lei/acțiune.

Șantierul Naval Orșova (SNO) are o capitalizare de 78,24 milioane lei.

viewscnt
Afla mai multe despre
șantierul naval orșova
investitii
nave