România a fabricat în luna octombrie un număr de 54.756 autovehicule, ceea ce reprezintă o scădere de 6,65% față de anul trecut.
Principalul vector de scădere a fost de această dată fabrica Ford, care a înregistrat o încetinire evidentă a producției în raport cu luna similară din 2024.
Mai exact, la Craiova au fost produse 23.512 vehicule, un volum aproape egal cu cel din luna anterioară, dar cu 14,89% sub cel din urmă cu un an, când se depășeau 27.000 de vehicule.
Potrivit datelor interne ale companiei, producția Ford Otosan a fost reprezentată de 14.712 unități Puma și 8.800 de unități Courier (Tourneo plus Transit), ceea ce înseamnă că ambele modele au înregistrat scăderi, însă este vizibilă o frânare mai puternică la Puma (peste 3.000 de vehicule în minus, -18,8%). Volumul total al exporturilor din totalul producției a fost de 17.465 vehicule, reprezentând aproape 75%.
Uzina Dacia din Mioveni, Argeș, a produs în luna octombrie 31.244 de autoturisme, un volum mai mare cu peste 2.000 de vehicule față de luna anterioară și cu numai 0,7% peste cel de anul trecut, cu mențiunea că mixul de producție a fost destul de diferit în cele două luni comparate.
De la începutul anului, cele două fabrici de autovehicule din România au avut o producție care a însumat 453.955 unități. Este un volum sub nivelul din 2024, cu 2,75%, dar scăderea este generată doar de Dacia. Mai exact, la Mioveni volumul de vehicule asamblate s-a ridicat în cele zece luni la 245.765 de unități, cu 5,36% mai puțin decât în 2024.
Dacia a avut o scădere mare în ianuarie (-31,5%), apoi câte 10 procente în februarie și pe timpul verii (iulie – august), iar în alte trei luni din acest an, martie, aprilie și mai, a pierdut între 3 și 4 procente față de anul anterior. Începând din acest an, la Mioveni nu mai este fabricat Jogger, acesta lăsând locul lui Bigster, care a început livrările doar la jumătatea anului și se află încă în perioada de creștere, post-lansare.
La Craiova, au fost produse în acest an 208.190 vehicule, dintre care 130.510 vehicule sunt Puma (combustie plus electrice) și 77.680 sunt Courier. Ford Otosan are în continuare, în pofida declinului din octombrie, un ușor avans față de anul trecut (+0,59%). De la începutul anului, uzina Ford a exportat 169.458 vehicule, respectiv 81,4% din total.















