SEAT a avut în 2017 cele mai bune vânzări din ultimii 16 ani, după 5 ani consecutivi de creștere

SEAT a avut în 2017 cele mai bune vânzări din ultimii 16 ani, după 5 ani consecutivi de creștere
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 11 ian 2018

SEAT a anunțat că 2017 a fost cel mai bun an al său din 2001, al cincilea an consecutiv de creștere, cu recorduri pe mai multe piețe europene.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Marca spaniolă SEAT, parte a grupului VW și-a regăsit în sfârșit ritmul, sub conducerea lui Luca Di Meo, care a preluat compania în 2015 și a obținut rezultate excelente atât în materie de vânzări, cât și din punct de vedere financiar. În 2017, SEAT a vândut 468.400 vehicule, după o creștere de 14,6%, adică aproximativ 60.000 de autovehicule în plus față de 2016.

În comparație cu cifrele de acum 5 ani, vânzările SEAT  au crescut cu aproape 50%, o valoare greu de imaginat pentru industria auto. Pe piețele din Germania, Marea Britanie, Austria, Elveția, Israel, Cehia și Maroc, SEAT spune că a înregistrat recorduri de vânzări. În Germania au fost depășite pentru prima dată 100.000 de exemplare vândute, peste 50.000 de unități în Marea Britanie, iar în piața de origine, Spania, vânzările au crescut masiv, cu 23%, la aproape 100.000 de autovehicule.

Modelul – vedetă al mărcii a fost, în 2017, SUV-ul Ateca, volumele înregistrate de acesta în primul său an de viață fiind mai mari decât creșterea mărcii de la un an la altul, respectiv 78.700 unități. Acestea s-au adăugat la cele 170.000 de unități ale compactei Leon și la cele 152.300 unități ale supermini-ului Ibiza.

Opel, al patrulea an consecutiv de creștere pe piața din România CITEȘTE ȘI Opel, al patrulea an consecutiv de creștere pe piața din România

Vicepreședintele Wayne Griffiths a făcut o sinteză a noutăților care au condus la rezultatul excelent al SEAT: „Motivul succesului vânzărilor noastre este ofensiva de produse începută în 2016 cu Ateca și continuată în 2017 cu faceliftul lui Leon, a cincea generație Ibiza și noul Arona.”

Anul acesta, SEAT pregătește lansarea unui nou SUV, cu 7 locuri, înrudit cu Tiguan Allspace, care se va alătura celor două SUV-uri existente și va contribui la menținerea rezultatelor bune.

Înainte de anunțarea rezultatelor financiare pe întreg anul, SEAT anunță că pe primele 3 trimestre profitul operațional a fost de 154 milioane de euro, cu 12,3% mai mare decât în 2016, astfel că și din acest punct de vedere sunt așteptate noi recorduri în 2017.

viewscnt
Afla mai multe despre
seat
piata auto