Șeful de vânzări BMW spune că dominația Tesla pe segmentul mașinilor electrice s-a încheiat

Șeful de vânzări BMW spune că dominația Tesla pe segmentul mașinilor electrice s-a încheiat
Gabriel Dogaru
Gabriel Dogaru
scris 25 apr 2022

BMW a prezentat două noi modele electrice în acest an și urmează să lanseze inclusiv o nouă generație a vârfului său de gamă, Serie 7, care va avea și propulsie electrică. Ofensiva nu va trece neobservată pentru Tesla, care nu a mai lansat un model nou de ceva vreme. Pieter Nota, directorul de vânzări al BMW, spune că, pentru Tesla, avantajul s-a încheiat.

Urmărește-ne și pe Google News
Evenimente

23 aprilie - Profit News TV - Maratonul de Educație Financiară. Parteneri: 123 Credit, ARB, BCR, BRD, CEC Bank, PAID, UNSAR, XTB
25 aprilie - MedikaTV - Maratonul Sănătatea Digestiei
27 mai - Eveniment Profit.ro Real Estate (ediţia a IV-a) - Piața imobiliară românească sub aspectul crizei occidentale

Nu este niciun secret faptul că mașinile electrice ale BMW se suprapun cel mai bine peste gama de modele electrice ale Tesla și chiar le depășesc din punct de vedere al calității, dacă ne bazăm doar pe standardele premium ale mărcii bavareze. În schimb, marca germană are avantajul că vinde și automobile cu combustie, care permit în continuare finanțarea dezvolătrii de mașini electrice și conectate.

Din punct de vedere al volumelor vândute, Tesla este încă în avantaj, cu un total de 900.000 de unități în 2021, livrate la nivel global, în timp ce BMW a avut în același an doar 10% din volumul americanilor. Diferența de vânzări este cel mai bine vizibilă în SUA, unde BMW aproape că nu contează (5.000 de mașini electrice) în timp ce Tesla se apropie de 360.000 de unități, sau în China, unde BMW abia a depășit 20.000 de vehicule vândute, în timp ce Tesla a ajuns la un nivel impresionant: 330.000 de vehicule.

Situația nu se va schimba în 2022, chiar dacă cei de la BMW spun că își vor dubla volumul livrat: 200.000 de automobile electrice, cu creșteri pe toate piețele, inclusiv în SUA.

În această situație, Pieter Nota spune că marca de ale cărei vânzări se ocupă va avea o creștere rapidă și care va conduce la pierderea dominației Tesla. Nota este de părere că marca americană de mașini electrice „a avut o ofertă unică de vânzări” pe care s-a bazat succesul său. „Acum s-a terminat!” a spus Pieter Nota, încercând să transmită faptul că BMW va intra agresiv pe această piață. Planul de lansări al celor de la BMW cuprinde, pe lângă varianta electrică a lui Serie 7, care se va numi i7, și noile iX1 și i5, care se alătură celor două modele lansate deja, i4 și iX, plus noul i3 în China.

FOTO Mercedes a depășit pragul de 1.000 km cu o singură încărcare, cu un consum record CITEȘTE ȘI FOTO Mercedes a depășit pragul de 1.000 km cu o singură încărcare, cu un consum record

Noile i4 și iX reprezintă o puternică lovitură pe piața vehiculelor electrice premium, pe care BMW o dă, inclusiv pe piața din SUA. Ambele au foarte multe comenzi, iar pentru livrare clienții sunt nevoiți să aștepte până la șase luni. „Este produsul pe care clienții îl așteaptă de la BMW”, a eplicat Pieter Nota. „Dealerii au sute de comenzi fiecare, pentru cele două modele”.

BMW și-a propus ca până în 2030 să ajungă la o proporție de 50% vehicule electrice, dar speră ca această țintă să fie atinsă mai devreme.

Constructorul german BMW a vândut în 2021 un total de 2,2 milioane de vehicule, un nou record al companiei, suficient încât profiturile să asigure suficiente fonduri pentru finanțarea noilor modele electrice.

BMW a adoptat propria strategie de dezvoltare a mașinilor electrice, mizând pe platforme comune cu mașinile cu combustie, astfel încât să poată fi asamblate pe aceeași linie de producție, indiferent de tipul de motor. În acest fel, costurile de dezvoltare au fost mai mici, iar viteza de lansare de noi modele ar trebui să fie mai mare.

viewscnt
Afla mai multe despre
bmw
tesla
vanzari tesla
bmw ix
bmw i4
bmw i7